ТРАНСФОРМАЦІЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО СЕРВІСУ В УМОВАХ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Світлана Кравець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126389

Ключові слова:

інтернаціоналізація, професійна (професійно-технічна) освіта, ключові компетентності, майбутні фахівці готельно-ресторанного сервісу, стандарти професійної (професійно-технічної) освіти

Анотація

У статті заявлено про необхідність трансформації структури та змісту ключових компетентностей майбутніх фахівців готельно-ресторанного сервісу в умовах інтернаціоналізації. На основі вивчення досвіду зарубіжних країн та аналізу змісту ключових компетентностей у стандартах професійної (професійно-технічної) ocвіти з професій готельно-ресторанної галузі виявлено потребу у їх розширенні та поглибленні з орієнтацією на формування в здобувачів освіти тих знань, умінь, навичок, особистих якостей, які сьогодні визначаються тенденціями зближення національних освітніх систем та євроінтеграційного розвитку економіки.

Біографія автора

Світлана Кравець

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії дистанційного професійного навчання Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, м. Київ

Посилання

Derzhavnyi standart profesiino-tekhnichnoi osvity “Maister restorannoho obsluhovuvannia” [The State Standard of Vocational Education “Restaurant Services Specialist”], the Decree of the Ministry of Education and Science of Ukraine No 1494 as of October 10, 2013. (2013). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/derzhavni-standarti-navchalni-plani-ta-programi/zatverdzheni-standarti-profesijno-tehnichnoyi-osviti-2006-2016. [in Ukrainian].

Kalinin, V. O. (2004). Osoblyvosti formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia inozemnoi movy v novii movnii politytsi [Specificity in forming professional competency of future foreign language teacher in the new language policy]. Forming professional competency of future foreign language teacher by means of innovative educational technologies: the collection of scientific works. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, pp. 193–196. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2007). Kompetentnosti yak kliuch do onovlennia zmistu osvity [Competencies as the key for updating the content of education]. Retrieved from http://osvita.ua/school/theory/381/. [in Ukrainian].

Pro osvitu (2017). [About Education], the Law of Ukraine. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60247. [in Ukrainian].

Pro profesiinu osvitu (2016). [About Vocational Education], the Draft of the Law of Ukraine. Retrieved from http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60247. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii [About the Adoption of the National Framework of Qualifications], the Regulation of the Cabinet of Ministers of Ukraine No 1341 as of November 23, 2011. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF. [in Ukrainian].

Standart profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity “Ahent z orhanizatsii turyzmu” [The Standard of Professional (Vocational) Education “Travel Agent”]. The Decree of the Ministry of Education and Science of Ukraine No 1465 as of November 13, 2017. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/derzhavni-standarti-navchalni-plani-ta-programi/zatverdzheni-standarti-profesijno-tehnichnoyi-osviti-2017. [in Ukrainian].

The Bruges Communiquй on enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011–2020. (2010). Retrieved from http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/vocational-policy/doc/brugescom_en.pdf. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті