DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.126549

СТРУКТУРА ПРОЕКТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Оксана Усок

Анотація


У статті висвітлено структурні компоненти проектної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання в умовах професійної підготовки. Проаналізовано науково-педагогічну літературу, яка розкриває різнобічність охоплення багатьох питань, які стосуються організації проектної діяльності, і безперечну її теоретичну і практичну значущість. Розкрито сутність ключових понять дослідження “компетентність”, “проектна діяльність”, “проектна компетентність”. Обґрунтовано структурні компоненти проектної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання, серед яких: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний. Кожен із них докладно розглянуто, визначено їх роль, зміст і значення. Розписано елементи кожного із структурних компонентів проектної компетентності.


Ключові слова


проектна компетентність; майбутній педагог професійного навчання; компоненти проектної компетентності

Повний текст:

PDF

Посилання


Hontarenko, I. S. (2016). Formuvannya proektnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv humanitarnykh dystsyplin zasobamy internet-resursiv [Forming the design competence of intending teachers of humanitarian disciplines by means of Internet resources]. Extended abstract of candidate’s thesis. Hlukhiv, 26 p. [in Ukrainian].

Derekleyeva, N.I. (2001). Nauchno-issledovatelskaya rabota v shkole [Scientific and research work in school]. Moscow: Verbum, 48 p. [in Russian].

Kremin, V.H. (Ed.). (2008). Entsyklopediya osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurincom Inter, 1040 p. [in Ukrainian].

Zeyer, E. F., Pavlova, A. M. & Symanyuk, E. E. (2005). Modernizatsyia professionalnoho obrazovaniya: kompetentnostny podhod: uchebnoye posobiye [Modernization of vocational education: a competent approach]: a manual. Moscow: Moscow Psycho-Social Institute, 216 p. [in Russian].

Zakon Ukrayiny “Pro Vyshchu Osvitu” (2014). [The Law of Ukraine “On Higher Education”]. Official publication: official text adopted by the Verkhovna Rada of Ukraine on July 1, 2014. Kyiv: In Yure, 164 p. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2015). Rezultaty doslidzhennia shchodo rozvytku proektnoyi kompetentnosti uchniv zahalnoosvitnioho navchalnoho zakladu zasobamy interaktyvnoho navchannia [The results of research on developing project competence of a comprehensive educational institution pupils by means of interactive learning]. Pedagogy and Psychology, pp. 29 – 34. [Electronic resource]. Access mode: http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/9705. [in Ukrainian].

Antonyuk, L.L., Vasylkova, N.V., Ilnytsky, D.O., Kulaha, I.V. & Turchaninova, V.Ye.(Eds.). (2016). Kompetentnisny pidkhid u vyschiy osviti: svitovy dosvid [Competence approach in higher education: world experience]. Compilers: Kyiv: KNEU, 62 p. [in Ukrainian].

Petrovych, O. B. (2015). Formuvannia hotovnosti maybutnikh uchyteliv-slovesnykiv do orhanizatsiyi npozaklasnoyi roboty z obdarovanymy uchniamy [Forming the readiness of intending teachers-linguists for the organization of extra-curricular work with gifted pupils]. Extended abstract of candidate’s thesis. Vinnytsya, 215 p. [in Ukrainian].

Pro Stratehiyu derzhavnoyi kadrovoyi pilityky na 2012–2020 roky (2012). [About the Strategy of the State Personnel Policy for 2012-2020]. The Decree of the President of Ukraine dated February 1, 2012 No. 45/2012. [Electronic resource]. Access mode: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/45/2012. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гонтаренко І. С. Формування проектної компетентності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін засобами інтернет-ресурсів: автореф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.04 / Гонтаренко Ірина Сергіївна. – Глухів, 2016. – 26 с.

Дереклеева Н. И. Научно-исследовательская работа в школе / Н. И. Дереклеева. – М.: Вербум. – М., 2001. – 48 с.

Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Г. Кремінь. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования: компетентносный подход: учебное пособие / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк. – М.: Московский психологосоциальный институт, 2005. – 216 с.

Закон України “Про вищу освіту”: офіц. Вид.: офіц.текст, прийнятий Верховною Радою України 1 липня 2014 р. – К.: Ін Юре, 2014. – 164 с.

Ковальчук В. І. Результати дослідження щодо розвитку проектної компетентності учнів загальноосвітнього навчального закладу засобами інтерактивного навчання / В. І. Ковальчук // Pedagogy and Psychology. – 2015. – С. 29–34. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://elibrary. kubg. edu.ua/id/eprint/9705.

Компетентнісний підхід у вищій освіті: світовий досвід / уклад. Л. Л. Антонюк, Н. В. Василькова, Д. О. Ільницький, І. В. Кулага, В. Є. Турчанінова. – К.: КНЕУ, 2016. – 62 с.

Петрович О. Б. Формування готовності майбутніх учителів-словесників до організації позакласної роботи з обдарованими учнями: дис. …канд. пед. наук: 13.00.04 / Петрович Ольга Борисівна. – Вінниця, 2015. – 215 с.

Про Стратегію державної кадрової політики на 2012–2020 роки / Указ Президента України від 1 лютого 2012 року № 45/2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/45/2012.




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)