DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.131498

СУТНІСТЬ, СТРУКТУРА ТА ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ ПОНЯТТЯ “ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ ДО РОБОТИ З ПЕРСОНАЛОМ” МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ

Тетяна Павлюк

Анотація


Стаття присвячена проблемі аналізу сутності, особливостей змісту та структури професійної готовності до роботи з персоналом майбутніх офіцерів-прикордонників. Визначено зміст понять “готовність”, “професійна готовність”, “професійна готовність до роботи з персоналом”. Розкрито структуру “професійної готовності до роботи з персоналом майбутніх офіцерів-прикордонників”, яка містить такі компоненти: мотиваційно-емоційний, ціннісно-особистісний, діяльнісний, когнітивний, рефлексивний. Схарактеризовано зміст усіх компонентів.

Ключові слова


майбутні офіцери-прикордонники; професійна підготовка; робота з персоналом; професійна готовність до роботи з персоналом

Повний текст:

PDF

Посилання


Diachenko, M. Y. & Kandybovych, L. A. (1976). Psykholohycheskaia problema hotovnosty k deiatelnosty [Psychological problem of readiness for activity]. Mynsk: BHU, 130 p. [in Russian].

Hellershtein, S. H. (1970). Razvitie professionalno-vazhnykh kachestv.Nauchnye osnovy obucheniya shkolnikov trudu [Development of Professional Important Qualities. Scientific Fundamentals of Student Work Learning]. (Ed.). A. B. Dmytryev. Moscov: Pedahohyka, pp. 80–197. [in Russian].

Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Encyclopedic Dictionary]. Vydannia druhe dopovnene i vypravlene. Rivne: Volynski oberehy, 552 p. [in Ukrainian].

Zeer, E. & Simanyuk, E. (2005). Kompetentnosnyi podkhod k modernyzatsyy professyonalnoho obrazovanyia. Vysshee obrazovanye v Rossyy [Competent Approach to Modernization of Vocational Education ]. No.4, pp. 23–30. [in Russian].

Kuzmyna, N. V. (1967). Ocherky psykholohyy truda uchytelia. Psykholohycheskaia struktura deiatelnosty uchytelia y formyrovanye eho lychnosty [Essays on psychology of teacher’s work. The psychological structure of the teacher’s activity and the formation of his personality]. Yzd-vo Lenynh. un-ta, 158 p. [in Russian].

Lynenko, A. F. (1995). Hotovnist maibutnoho vchytelia do pedahohichnoi diialnosti [The readiness of the future teacher for pedagogical activity]. Pedahohika i psykholohiia, no. 1, pp. 125–132. [in Ukrainian].

Moliako, V. O. (1989). Psykholohichna hotovnist do tvorchoi pratsi [Psychological readiness for creative work]. Kyiv: “Znannia”, 230 p. [in Ukrainian].

Otych, O. M. (1997). Pidhotovka vchytelia pochatkovykh klasiv do vykhovnoi roboty v shkoli (na materiali pisennoho folkloru) [Preparation of elementary school teacher for educational work in school (on the material of song folklore)]. Candidate’s thesis. Kyiv, 194 p. [in Ukrainian].

Pelekh, Iu. V. (2011). Doslidzhennia vplyvu aksiolohichnoi konstanty na rozvytok osobystosti maibutnoho pedahoha u pratsiakh zarubizhnykh uchenykh [Investigation of the influence of the axiological constant on the development of the personality of the future teacher in the writings of foreign scholars]. A collection of scientific works of the Khmelnytskiy Institute of Social Technologies of the University of Ukraine, no. 3, pp. 153–156. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2011_3_34 [in Ukrainian].

Pidlasyi, I. P. (2004). Praktychna pedahohika abo try tekhnolohii. Interaktyvnyi pidruchnyk dlia pedahohiv rynkovoi systemy osvity [Practical pedagogy or three technologies. Interactive tutorial for educators of the market education system]. Kyiv: Vydavnychyi Dim “Slovo”, 616 p. [in Ukrainian].

Platonov, K. (1997). Zanymatelnaia psykholohyia [Interesting psychology]. The5th edition, revised. Saint Petersburg: Pyter Press, 288 p. [in Russian]

Pranhyshvyly, Y. V. (2000). Systemnyi podkhod y obshchesystemnie zakonomernosty [System approach and system-wide regularities]. Moscov: SYNTEH, 528 p. [in Russian].

Slastenyn, V. A. (Ed.). (2002). Pedahohyka: Uchebnoe posobye dlia stud. vыssh.ped.ucheb.zaved [Pedagogics: A manual for the studio. Higher education]. Moscov: Yzd. tsentr “Akademyia”, 576 p. [in Russian].

Uznadze, D. N. (1961). Eksperimentalnye osnovy psikhologii ustanovki [Experimental Fundamentals of Installation Psychology]. Tbylysy: Akademknyha, 351 p. [in Russian].

Thomas, William I.; Thomas, Dorothy: The Child in America. NY: Alfred Knopf, 1929, 2nd ed., p. 572. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Дьяченко М. И., Кандибович Л. А. Психологическая проблема готовности к деятельности. – Минск: БГУ, 1976.

Геллерштейн С. Г., Развитие профессионально-важных качеств//Научные основы обучения школьников труду/Составитель А. Б. Дмитриев. – М.: Педагогика, 1970. С. 80–197.

Гончаренко С.У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге доповнене і виправлене / С.У. Гончаренко. – Рівне: Волинські обереги, 2011. – 552 с

Зеер Э., Симанюк Э. Компетентносный подход к модернизации профессионального образования // Высшее образование в России. – 2005. – №4. – С. 23 – 30.

Кузьмина Н. В. Очерки психологии труда учителя. Психологическая структура деятельности учителя и формирование его личности. Изд-во Ленинг. ун-та, 1967.

Линенко А. Ф. Готовність майбутнього вчителя до педагогічної діяльності // Педагогіка і психологія, № 1, 1995, ст. 125–132.

Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. – Київ, “Знання”, 1989.

Отич О.М. Підготовка вчителя початкових класів до виховної роботи в школі (на матеріалі пісенного фольклору): дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. / Олена Миколаївна Отич. – К., 1997. – 194 с.

Пелех Ю. В. Дослідження впливу аксіологічної константи на розвиток особистості майбутнього педагога у працях зарубіжних учених / Ю. В. Пелех // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна” – 2011. – № 3. – С. 153–156. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2011_3_34

Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти —К.:Видавничий Дім “Слово”, 2004. – 616 с.

Платонов К. Занимательная психология. – Издание 5-е, исправленное. – СПб.: Питер Пресс, 1997. – 288 с.

Прангишвили И.В. Системный подход и общесистемные закономерности. – М.: СИНТЕГ, 2000. – 528 с. – (Системы и проблемы управления). – ISBN 5-89638-042-9.

Сластенин В.А. и др. Педагогика: Учебное пособие для студ. высш.пед.учеб.завед./ В.А.Сластенин, И.Ф.Исаев, Е.Н.Шиянов; Под ред. В.А.Сластенина. – М.:Изд. центр “Академия”, 2002. – 576 с.

Узнадзе Д.Н. Экспериментальные основы психологии установки / Д. Н. Узнадзе. – Тбилиси, 1961. – 351 с.

Тhomas, William I.; Thomas, Dorothy: The Child in America. NY : Alfred Knopf, 1929, 2nd ed., p. 572.




ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)