ВПЛИВ МИСТЕЦТВА ТА ДІЙСНОСТІ НА РОЗВИТОК ЕСТЕТИЧНИХ ПОЧУТТІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Олександр Плахотський

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.133915

Ключові слова:

естетика, мистецтво, початкова школа, виховання, педагогічне керівництво, навчальний процес

Анотація

У статті висвітлюються найбільш дієві засоби естетичного виховання молодших школярів, а саме, мистецтво і дійсність. У контексті цієї взаємодії визначаються особливості впливу мистецтва на естетичний розвиток школяра в залежності від особистого загального розвитку, рівня освіти, занять певним видом мистецтва та ін. Розкривається зміст і умови педагогічного керівництва процесом розвитку естетичного сприйняття дійсності через певні види і жанри мистецтва. Визначаються педагогічні засоби і методи, за допомогою яких формується естетична діяльність учнів молодшого шкільного віку.

Біографія автора

Олександр Плахотський

старший викладач кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики у початковій освіті Донбаського державного педагогічного університету

Посилання

Havrilova, L. H. & Fedorishin, V.I. (2017). Problema formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky zasobamy kompiuternykh tekhnolohii u teorii vitchyznianoi mystetskoi osvity [The issue of forming future music teachers’ professional competence by computer technology tools in the theory of national art]. Professionalism of the teacher: theoretical and methodological aspects. Save sciences works. Slavyansk: DDPU Publ., vol. 5, part.1, pp. 213–225. [in Ukrainian].

Goncharov, I. F. (2006). Esteticheskoe vospitanie shkolnikov sredstvami iskusstva i deystvitelnosti [Aesthetic education of schoolchildren by means of art and reality]. Moscow: Pedagogika Publ., 126 p. [in Russian].

Kabalevskiy, D. B. (1978). Prekrasnoe pobuzhdaet dobroe [The beautiful imparts the good]. Kyiv: Muzica Publ., 214 p. [in Ukrainian].

Kagan, M. S. & Holstova, T. V. (1988). Kultura – Filosofiya – Iskusstvo [Culture – Philosophy – Art]. Moscow: Estetika Publ., no.2, 324 p. [in Russian].

Koval, L. G. (1983). Vospitanie chuvstva prekrasnogo. Metod. posobie [Beauty sense education. Method. allowance]. Kyiv: Radyanska Shkola Publ., 120 p. [in Ukrainian].

Kostiuk, O. H. (1995). Spryimannia muzyky i khudozhnia kultura slukhacha [Perception of music and the artistic culture of the listener.]. Kyiv: Muzika Publ., 192 p. [in Ukrainian].

Pavlenko, I. H. (2002). Formuvannia ekolohichnoi kultury molodshykh shkoliariv zasobamy mystetstva [Developing primary schoolchildren’s ecological culture by means of art]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk, 20 p. [in Ukrainian].

Rozdymakha, A. I. (2017). Vyvchennia problemy formuvannia zdatnosti do estetychnoi otsinky yavyshch diisnosti zasobamy mystetstva [Studying the problems of forming the capacity to estimate phenomenon of reality by means of art]. Professionalism of the teacher: theoretical and methodical aspects. Slavyansk: DDPU Publ., vol. 5, part.1, pp. 213–225. [in Ukrainian].

Popova, L. D. & Ureva, K. A. (1993). Sukhomlynskyi V. O.: Pro estetychnu kulturu vchytelia [Sukhomlynskyi V. O.: About the aesthetic culture of the teacher]. Guidelines. Kharkiv: HDPI Publ., 324 p. [in Ukrainian].

Fed, A. M. (2001). Notatky na poliakh nenapysanoho etiudu. Kinopovist ta dva esei [Notes on the fields of unwritten sketch. The film and two essays.]. Slavyansk: DDPU Publ., pp. 122–132. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті