ФОРМУВАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.137565

Ключові слова:

методологічні знання, пізнавальні уміння, природнича освіта, творча навчально-пізнавальна діяльність

Анотація

У статті досліджується місце та роль методологічних знань у системі природничої освіти сучасної школи. Показано, що методологічні знання є важливою дидактичною категорією, інтегральним критерієм результативності природничої освіти. Існує тісний зв’язок методологічних знань з творчою навчально-пізнавальною діяльністю. Методологічні знання є засобом і продуктом творчої навально-пізнавальної діяльності. Творча навчально-пізнавальна діяльність є ефективним механізмом формування методологічних знань.

Біографії авторів

Юрій Галатюк

кандидат педагогічних наук, професор, кафедри методики викладання фізики і хімії Рівненського державного гуманітарного університету

Тарас Галатюк

магістр, вчитель фізики Рівненської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 6

Посилання

Halatyuk, Y. M. (2009). Metodologhija fizychnoji nauky v konteksti proektuvannja tvorchoji navchaljno-piznavaljnoji dijaljnosti [Methodology of physical science in the context of designing creative educational-cognitive activity]. Scientific notes. Series: Pedagogical sciences of Kirovograd State Pedagogical University, 82, рр.17–21. [in Ukrainian].

Halatyuk, Y. M. (2001). Systema metodologhichnykh znanj jak zasib i produkt tvorchoji dijaljnosti [System of methodological knowledge as a means and product of creative activity]. Collection of scientific works of Kamyanets-Podilsky State Pedagogical University, vol.7, рр. 112–116. [in Ukrainian].

State standard of basic and complete general secondary education. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF [in Ukrainian].

Kaloshina, I. P. (1983). Struktura i mehanizm tvorcheskoj dejatelnosti [Structure and mechanism of creative activity]. Moscow, Russia: MSU, 184 р. [in Russian].

Kostjuk, Gh. S. (1989). Navchaljno-vykhovnyj proces i psykhichnyj rozvytok osobystosti [Educational process and mental development of personality]. Kyiv, Ukraine: Radjansjka shkola, 608 р. [in Ukrainian].

Leontev, A. N. (1984). Problema razvitija psihiki [The problem of development of the mind]. Moscow, Russia: MSU, 584р. [in Russian].

Ljashenko, O. I. (1995). Transformacija naukovoji systemy znannja v navchaljnu [Transformation of scientific system of knowledge into educational]. Problems of education, no.3, рр. 70 – 74. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian School]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (аccessed 25 June 2018). [in Ukrainian].

Noveyshiy filosofskiy slovar (2001). [The newest philosophical dictionary]. Moscow, Interpresservis; Knizhnyj Dom, 1280р. [in Russian].

Razumovskij, V. G. (2000). Metody nauchnogo poznanija i kachestvo obuchenija [Methods of scientific knowledge and quality of teaching]. Educational physics, no.1, рр.70–75. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті