ДИДАКТИЧНА СУТЬ ІНТЕГРАЦІЇ ТА СПОСОБИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Неля Рудницька
  • Наталія Тарнавська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.140376

Ключові слова:

інтеграція, дидактика, історичні аспекти інтеграції, Нова українська школа, пізнавальні можливості, міжпредметні зв’язки, діяльнісні засади навчання

Анотація

У статті порушено проблему пошуку шляхів та засобів реалізації інтегрованого підходу в процесі навчання дітей дошкільного віку і молодших школярів елементарній математиці. Здійснено спробу довести, що інтегровані уроки (заняття) в системі навчання за календарно-тематичним плануванням, сприятимуть формуванню в дітей цілісної картини світу, комплексному аналізу предмета, явища, пошуку математичних зв’язків і залежностей, застосуванню математичних знань при реалізації практичної діяльності. Розглянуто певні аспекти інтеграції в дидактиці, що дозволяють систематизувати знання, створити сприятливі умови для реалізації особистісно орієнтованого, розвивального навчання дітей дошкільного віку і молодших школярів.

Біографії авторів

Неля Рудницька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і педагогічних інновацій Навчально-наукового інституту педагогіки Житомирський державний університет імені Івана Франка

Наталія Тарнавська

кандидат психологічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і педагогічних інновацій Навчально-наукового інституту педагогіки Житомирський державний університет імені Івана Франка

Посилання

Vashulenko, M.S, Bibik, N. M. & Kotchina, L.P. (1996). Intehrovanyi pidruchnyk dlia 1 klasu [Integrated textbook for class 1]. Primary school, no.1, pp. 9–12. [in Ukrainian].

Kodluk, Ya.P. (2006). Teoriia i praktyka pidruchnykotvorennia v pochatkovii osviti [Theory and practice of textbook creation in elementary education]. Kyiv: Information and analytical agency “Our time”, 368 p. [in Ukrainian].

Navchalni prohramy. 1 klas: metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu v 2016/2017 navchalnomu rotsi z komentarem providnykh fakhivtsiv [Curriculum. Class 1: methodical recommendations for the organization of the educational process in the 2016/2017 academic year with a comment by the leading experts]. Kharkiv: Publishing house “Ranok”, 144 p. [in Ukrainian].

Pochatkova osvita: portret vypusknyka pochatkovoi shkoly, rozroblenyi vidpovidno do struktury osvitnikh rezultativ na kompetentnisnii osnovi; metodychni rekomendatsii MON Ukrainy shchodo orhanizatsii navchalnoho protsesu v 2017/2018 navchalnomu rotsi; metodychni komentari providnykh naukovtsiv shchodo vprovadzhennia idei Novoi ukrainskoi shkoly; onovleni na kompetentnisnii osnovi kryterii otsiniuvannia [Primary education: a portrait of an elementary school graduate, developed in accordance with the structure of educational outcomes on a competent basis; methodical recommendations of the Ministry of Education and Science of Ukraine regarding the organization of the educational process in the 2017/2018 academic year; methodological comments from leading scholars on the implementation of the ideas of the New Ukrainian School; criteria for evaluation are updated on a competency basis]. Kyiv: Publishing house “Orion”, 96 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi shkoly: pidruchn [Elementary School Didactics: Handbook]. Kyiv: Gramota, 504 p. [in Ukrainian].

Chernetskaya, T.I. (2011). Suchasnyi urok: teoriia i praktyka modeliuvannia [Modern lesson: the theory and practice of modeling]. Curriculum. Manua. Kyiv: Partnership “Praydruk”, 352 p. [in Ukrainian].

Khayrullina, Y.O. (2005). Intehratsiia mystetstv u protsesi khudozhno-estetychnoho rozvytku uchniv zahalnoosvitnikh shkil [Integration of arts in the process of artistic and aesthetic development of general secondary school pupils]. Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Vol. 21, pp. 254–256. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті