АНАЛІТИКО-УЗАГАЛЬНУВАЛЬНЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ДОСВІДУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ У ПОЛЬЩІ ТА ЛАТВІЇ

Автор(и)

  • Наталія Арістова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141860

Ключові слова:

майбутні філологи, заклад вищої освіти, освітньо-професійна програма, цикл загальної підготовки, цикл професійної підготовки, професійна підготовка майбутніх філологів, вища освіта, Польща, Латвія

Анотація

У статті автор досліджує досвід професійної підготовки майбутніх філологів у Польщі та Латвії. З’ясовано, що у Польщі підготовку майбутніх філологів здійснюють спеціальні заклади вищої освіти, які готують здобувачів ступеня “Молодший бакалавр”, а також заклади вищої освіти університетського та неуніверситетського типів. У Латвії після прийняття Закону “Про навчальні заклади” (1995 р.) встановлено відмінність між вищою академічною оcвітою та вищою професійною освітою. Проаналізовано зміст освітньо-професійних програм підготовки майбутніх філологів в Ягеллонському та Латвійському університетах. Визначено, що освітньо-професійна програма підготовки бакалаврів філологічних спеціальностей у Латвійському університеті передбачає чотири роки навчання (8 семестрів), у Ягеллонському – три роки навчання (6 семестрів).

Біографія автора

Наталія Арістова

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри англійської філології Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Aristova, N. O. (2017). Teoretychni i metoduchni zasady formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh filolohiv [Theoretical and methodical foundations of forming future philologists’ professional agency]. Kyiv, 572 p. [in Ukrainian].

Hryhorieva, T. Yu. (2010). Pidhotovka vchyteliv-filolohiv do navchannia doroslykh u systemi neperervnoi osvity Velykoi Brytanii i osvity [Training of teachers-philologists to teaching adults in the system of continuing education of Great Britain]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr, 20 p. [in Ukrainian].

Zadorozhna, I. P. (2002). Osoblyvosti metodychnoi pidhotovky vchyteliv anhliiskoi movy u Velykii Brytanii [Peculiarities of methodical training of English language teachers in Great Britain]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 20 p. [in Ukrainian].

Kononenko, I. A. (2017). Profesiine stanovlennia maibutnikh uchyteliv filolohichnykh spetsialnostei u systemi vyshchoi osvity Frantsii [Professional development of future teachers of philological specialties in the system of higher education of France]. Сandidate’s thesis. Pereiaslav-Khmelnytskyi, 319 p. [in Ukrainian].

Pasynkova, I. V. (2005). Systema pidhotovky bakalavriv humanitarnykh nauk z inozemnoi movy v universytetakh SshA [The system of training of bachelors of arts in foreign languages at universities of the USA]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Suryna, Y. A. (2014). Systema vysshego obrazovanyia Polshy pered vyzovamy sovremennosty [The system of higher education of Poland in the face of challenges of modernity]. Humanitarian Journal DVNZ “Pereiaslav-Khmelnytskyi national pedagogical university named after Hryhoriy Skovoroda”. Kyiv, pp. 366–377. [in Russian].

Bachelor’s degree programme English philology / Latvijas Universitate. Retrieved 10/11/2016 from http://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/eng/international_students/English_ philology _BSP _courses 2013.pdf [in English].

Higher education. Ministry of Science and Higher education (Republic of Poland). Retrieved 16/07/2018, from http://www.nauka.gov.pl/en/higher-education/ [in English].

Institute of English Studies of the Jagellonian University. Retrieved 16/07/2018, from http://www.ifa.filg.uj.edu.pl/en_GB/rok-i-1[in English].

Latvia Higher Education System. Retrieved 16/07/2018, from http://www.euroeducation.net/prof/latviaco.htm [in English].

Law on Higher Education (2005). Retrieved 16/07/2018, from https://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_05/ff45b4be7d6682f90d4755ddc6373a70.pdf [in English].

The system of Education in Poland (2012). Warsawa: Foundation for the Development of the Education System, 132 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті