АСПЕКТИ ПІЗНАННЯ ТА ОВОЛОДІННЯ ХУДОЖНІМ РИСУНКОМ ЯК ВИРАЗНОЮ ФОРМОЮ ПРОФЕСІЙНОГО ПОСТУПУ ХУДОЖНИКА

Автор(и)

  • Михайло Сидор

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141869

Ключові слова:

мистецтво, освіта, художній рисунок, пізнання, оволодіння, творчість, компетентність

Анотація

У статті подається загальний аналіз реформування сучасної мистецької освіти, її курсу, моделі, змісту, окреслюються засади актуалізації та ступінь значимості рисунка як важливої компоненти формування фахової компетентності майбутнього художника, визначаються й обґрунтовуються ключові позиції та формат безпосередньої дієвості художнього рисунка, принципів і механізмів освоєння його як на теоретичному, так і практичному рівні. Також доводиться, що успішність досягнень в оволодінні художнім рисунком визначається максимальним інтегруванням набутої бази рисунку як такого у власну художньо-творчу діяльність, формуванням на цій основі високого мистецького потенціалу, синтезом у ньому усіх можливих різновидів художньо-творчого прояву.

Біографія автора

Михайло Сидор

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Biryukov, M. Yu. (2011). Grafichnyj hudozhnij obraz yak proces piznannya navkolyshnoyi dijsnosti [Graphic artistic image as a process of knowledge of the surrounding reality]. Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, No. 5, pp. 95–97. [in Ukrainian].

Demchenko, I., Pichkur, M. & Blyznyuk, T. (2009). Tvorchyj rozvytok uchniv pochatkovoyi shkoly zasobamy obrazotvorchogo mystecztva [Creative development of elementary school students through fine arts]. Kyiv: Omida, 218 p. [in Ukrainian].

Izyumov, O. (1926). Rosijsko-ukrayinstkyj slovnyk [Russian-Ukrainian dictionary]. Kyiv: Knygospilka, 656 p. [in Ukrainian].

Kyrychenko, M. A. & Kyrychenko, I. M. (2002). Osnovy obrazotvorchoyi gramoty [Fundamentals of Fine Arts]. Kyiv: Vyshha shkola, 190 p. [in Ukrainian].

Losev, A. F. (1991). Filosofiya. Mifologiya. Kultura [Philosophy. Mythology. Culture]. Moskva: Politizdat, 525 p. [in Russian].

Pasichnyj, A. M. (2008). Obrazotvorche mystecztvo: slovnyk-dovidnyk [Fine Arts: dictionary-directory]. Ternopil: Navchalna knyga – Bogdan, 216 p. [in Ukrainian].

Proxorova, N. A. (2016). Akademichnyj rysunok yak fundament tvorchoyi gramotnosti dlya formuvannya tvorchoyi osobystosti [Academic figure as the foundation of creative literacy for the formation of a creative person]. ART-SPACE: Scientific Journal. Kyiv: Kyivskyj universytet imeni B. Grinchenka, vol. 2, pp. 99–102. [in Ukrainian].

Sydor, M. B., Fediv, M. J. & Yasenyczka, Zh.V. (2006). Osnovy gramoty z obrazotvorchogo mystecztva. Slovnyk terminiv [Fundamentals of Fine Arts. Glossary of terms]. Drogobych: RVV DDPU imeni Ivana Franka, 78 p. [in Ukrainian].

Sydor, M. B. (2017). Rysunok: Chastyna 1 [Drawing: Part 1]. Drogobych: RVV DDPU imeni Ivana Franka, 132 p. [in Ukrainian].

Slovnyk xudozhnyka (2008). [Dictionary of the artist]. Educational site for modern teachers, 116 p. DOI: http://shcool24.at.ua/load/0-0-0-166-20 [in Ukrainian].

Sotnyk, L. I. (2015). Istoriya metodiv vykladannya rysunka [History of teaching methods of drawing]. Herald of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts, no. 7, pp. 138–142. [in Ukrainian].

Tumanov, I. M. (2010). Rysunok. Zhyvopys. Skulptura: Teoretyko-metodologichni osnovy kompleksnogo navchannya [Drawing. Painting. Sculpture: Theoretical and Methodological Foundations of Integrated Learning]. Lviv: Avers, 496 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті