МИСТЕЦТВО ЯК ЧИННИК ТВОРЧО-ОСОБИСТІСНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Тетяна Білан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141875

Ключові слова:

мистецтво, освіта, педагогіка мистецтва, художнє пізнання, культура, культуро- творчість, творча особистість, художня культура

Анотація

У статті аналізуються чинники впливу освіти на розвиток духовної культури особистості та висвітлюються особливості філософсько-педагогічного осмислення ролі мистецтва в освітньому просторі. Доведено, що мистецтво виступає основою розвитку творчої індивідуальності за умови його залучення до творчої взаємодії з ним на засадах педагогіки мистецтва, що поєднує в собі усі його педагогічні функції й репрезентує невичерпність педагогічного і творчого потенціалу мистецтва. Констатовано, що посилення уваги до культуротворчого й креативного потенціалу освіти спричинює зміну соціокультурного статусу мистецтва, тим самим зумовлює набуття мистецтвом ролі важливого чинника забезпечення творчої та індивідуально-особистісної спрямованості освіти й перетворення мистецтва на важливий компонент змісту освіти.

Біографія автора

Тетяна Білан

кандидат філософських наук, доцент кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bilan, T. O. (2016). Intertekstualni refleksii teatralnoho mystetstva [Intertextual reflections of theatrical art]. Lviv University Herald. Series of art studies. Vol. 17, pp.30–36. [in Ukrainian].

Gadamer, H.-G. (2000). Istyna i metod. Osnovy filosofskoi hermenevtyky [Truth and method. Fundamentals of philosophical hermeneutics]. Translation from German by Olexander Mokrovolskuj: in 2 volumes. Kyiv: “Iunivers”, vol.1, 258 p. [in Ukrainian].

Novozhenets, H. (2015). Obrazotvorche mystetstvo ukrainskoi diaspory 1940-1970 rokiv: polivariantist khudozhnoho dosvidu [Fine arts of the Ukrainian diaspora from 1940-1970: multivariate art experience]. Lviv: Kalvariia, 280 p. [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2008). Mystetstvo u rozvytku indyvidualnosti pedahoha: istorychnyi i metodolohichnyi aspekty [Art in the development of the individual’s personality: historical and methodological aspects]. Monohraf (Ed.). I. A. Ziaziun. Chernivtsi: Zelena Bukovyna, 455 p. [in Ukrainian].

Petriv, O. Ideino-khudozhni zasady ukrainskoho mystetstva pochatku KhKh stolittia [The ideological and artistic bases of the Ukrainian art of the early ХХ century]. Lviv University Herald. Series of art studies. Vol. 17, pp.9–16. [in Ukrainian].

Polishchuk, O. P. (2007). Khudozhnie myslennia: estetyko-kulturolohichnyi dyskurs [Artistic thinking: aesthetic-culturological discourse]. Monohraf. Kyiv: Vydavets PARAPAN, 208 p. [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2000). Ukrainske mystetstvo u polikulturnomu prostori: Navchalnyi posibnyk [Ukrainian art in the multicultural space]. Kyiv: “EksOb”, 208p. [in Ukrainian].

Skotnyi, V. H. (2005). Filosofiia: istorychnyi i systematychnyi kurs [Philosophy: a historical and systematic course]. Kyiv: Znannia Ukrainy, 576 p. [in Ukrainian].

Sheiko, V.M. & Bohutskyi, Yu.P. (2005). Formuvannia osnov kulturolohii v dobu tsyvilizatsiinoi hlobalizatsii (druha polovyna XIX – pochatok XXI st.) [Formation of the foundations of cultural studies in the era of civilizational globalization (the second half of the XIX – early XXI century)]. Monohraf. Kyiv: Heneza, 592 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті