ДОСВІД ФІНЛЯНДІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ СПІВПРАЦІ ШКОЛИ І БАТЬКІВ УЧНІВ: ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Яна Волкова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141895

Ключові слова:

освіта, педагогічна просвіта, співпраця школи і родини, самоцінність, особистість

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти порівняльного аналізу педагогічно цінного досвіду організації педагогічної співпраці школи і батьків учнів в Україні (на прикладі досвіду В. Сухомлинського) і Фінляндії. Виявлено, що основою організації такої співпраці є принципові положення: індивідуалізації і рівності, гуманізації і високої міри довіри в освіті, принцип розвиваючого середовища, визнання необхідності високого рівня підготовки і оплати праці учителя. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження досвід Фінляндії є цінним з позицій організації зворотного зв’язку в системі “педагог-батьки дитини”, орієнтуванні на реальний запит ринку праці, спрямування співпраці учителів і батьків на вироблення у дитини компетенцій успішного життя, а не досвіду подолання проблем і соціально-педагогічних кризів.

Біографія автора

Яна Волкова

аспірант кафедри історії педагогіки і порівняльної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Deryabin, Yu. S. (2004). Sravnitelnaya pedagogika. Finlyandiya – odin iz mirovyih liderov v obrazovanii [Comparative Pedagogy. Finland is one of the world leaders in Education]. Pedagogy, no. 4, pp. 75–82. [in Russian].

Laboratoriia simeinoho vykhovannia Instytutu problem vykhovannia APN Ukrainy [Family Education Laboratory of Institute of Educational Problems of AESU]. Retrieved from http://ipv.org.ua/about-institute/history.html [in Ukrainian].

Sistema obrazovaniya Finlyandii [Educational System of Finland]. Retrieved from http://dic.edu.ru/information/national_systems/1544/)39 [in Russian].

Sukhomlynsky, V. A. (1980). Izbrannyie pedagogicheskie sochineniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogy, vol. 2, p. 433 [in Russian].

Sukhomlynsky, V. A. (1990). Tematika besed s roditelyami v Pavlyisheskoy shkole [Topics of Talks with Parents in Pavlysh School]. Kak vospitat nastoyaschego cheloveka. Moscow: Pedagogy, pp. 59–60. [in Russian].

Human development tindices. Retrieved fromhttp: // hdr.undp.org/en/media/HDI_2008_EN_Tables.pdf [in English].

Lawler, S. (1991). Parent-Teacher Conferencing in Early Childhood Education. WashingtonDC: NEA, р.182. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті