ОСОБЛИВОСТІ СПІВПРАЦІ ДІТЕЙ, БАТЬКІВ ТА ВЧИТЕЛЯ У ВИХОВАННІ КУЛЬТУРИ РОДИННИХ ВЗАЄМИН

Автор(и)

  • Тетяна Роїк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144324

Ключові слова:

співпраця, виховання, молодші школярі, освітній процес, культура родинних взаємин

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти співпраці у вихованні культури родинних взаємин в освітньому процесі. Виявлено, що ефективність, цілісність процесу виховання культури родинних взаємин у молодших школярів залежить від налагодженої системи співпраці всіх учасників освітнього процесу. Проведений аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців засвідчив, що співпраця дітей, батьків, вчителів є важливим процесом, який має вагомі можливості для надання родині психолого-педагогічної допомоги щодо виховання дітей, підвищення культури батьків з метою виховання культури родинних взаємин.

Біографія автора

Тетяна Роїк

вчитель початкових класів Спеціалізованої загальноосвітньої школи № 296 м. Києва, здобувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Vorontsov, A. (2001). Formula sobstvennogo marshruta: Proektnaya deyatelnost kak put k vzrosleniyu [Formula of own route: project activity as a way to grow up]. Pervoe sentyabrya, no.78, pp. 3–5. [in Russian].

Derekleeva, N. I. (2004). Roditelskie sobraniya 5-11 klassyi [Parent meetings. Grades 5-11]. Moscow: WACO, 240 р. [in Russian].

Kostiuk, H. (2006). Hromadsko-aktyvna shkola: upravlinnia, partnerstvo, rozvytok [Community-Active School: Governance, Partnership, Development]. Village school of Ukraine, no. 9, pp. 11–14. [in Ukrainian].

Kravchenko, T. V. (1993). Vzaiemodiia simi ta shkoly u vykhovanni ditei (1945 – 1991 rr.) [Interaction of family and school in the education of children (1945 – 1991)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 24 р. [in Ukrainian].

Matviienko, O. V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoi vzaiemodii u navchalno-vykhovnomu seredovyshchi shkoly pershoho stupenia [Theoretical and methodological principles of the preparation of future teachers for pedagogical interaction in the educational environment of the school of the first degree]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 34 p. [in Ukrainian].

Nazarenko, L. M. (2005). Rodynno-shkilnyi vykhovnyi prostir yak faktor sotsialnoho stanovlennia osobystosti pidlitka [Family-school educational space as a factor of social formation of a teenager’s personality]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kherson, 17 р. [in Ukrainian].

Orzhekhovska, V. M., Kyrychenko, V. I. & Kovhanych, H. H. (2007). Vzaiemodiia navchalnoho zakladu i simi: stratehii, tekhnolohii, modeli: Navchalnyi praktyko zoriientovanyi navchalnyi posibnyk [Interaction of an educational institution and a family: strategies, technologies, models: Educational practice-oriented educational aid]. Kharkiv: “tochka”, 192 р. [in Ukrainian].

Postovyi, V. H. (Ed.). (1997). Simia i dity: Prohrama rodynno-natsionalnoho vykhovannia ta navchalno-tematychnyi plan pedahohichnoi osvity batkiv [Family and children: Program of the family-national education and educational-thematic plan of pedagogical education of parents]. Kyiv: ІZMN, 56 p. [in Ukrainian].

Tovkalo, M. Ya. (2014) Shkola kerivnyka: Pozytsionuvannia ZNZ v hromadi: vpiznavanist i vybir [School leader: Positioning of general education institutions in the community: recognition and choice]. Resource Center for Public Activity M. Ya. Tovkalo. Lviv: LOIPPO, 50 р. [in Ukrainian].

Chavkin, N. F. (1998). A multicultural perspective on parent achievement: implications for policy and practice. Education Spring. Vol. 109(3), pp. 276–285. [in English].

Costin, L. (1969). A historical review of school social work. Social Casework 50, pp. 439–453. [in English].

Dearing, E., Kreider, H., Simpkins, S. & Weiss H. B. (2006). Family involvement in school and low-income children’s literacy performance: Longitudinal associations between and within families. Journal of Educational Psychology, vol. 98, pp. 653–664. [in English].

Desforges, C. & Abouchaar, A. (2003). The impact of parental involvement, parental support and family education on pupil achievement and adjustment: A literature review. London: Department for Education and Skills. [in English].

Feinstein, L. & Symons, J. (1999). Attainment in secondary school. Oxford Economic Papers. Vol. 51, pp. 300–321. [in English].

Gordon, T. (2000). Parent Effectiveness Training: The Proven Program for Raising Responsible Children 3rd ed. New York: Three Rivers Press. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті