DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.151948

ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ СТРАТЕГІЙ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Олександр Малихін, Анастасія Гавриленко

Анотація


У статті визначено та описано дидактичні умови формування індивідуальних стратегій навчання студентів філологічних спеціальностей. Обґрунтовано оптимальність дидактичних умов, що сприятимуть продуктивності та оптимізації навчального процесу в системі структурно-функціональних елементів моделі формування індивідуальних стратегій навчання студентів-філологів. Проаналізовано провідну та супідрядні дидактичні умови формування індивідуальних стратегій навчання. Серед дидактичних умов, що гарантують успішне формування індивідуальних стратегій, визначені такі: реалізація положень компетентнісного підходу; забезпечення сталої мотивації суб’єкта навчання; розробка індивідуальних освітніх траєкторій; реалізація індивідуальних траєкторій навчання за рахунок урахування індивідуально-особистісних стилів.


Ключові слова


дидактичні умови; метод навчання; індивідуальна стратегія; індивідуальна стратегія навчання; вивчення іноземних мов

Повний текст:

PDF

Посилання


Bim, I. L. (2007). Kompеtеntnostnyy podkhod k obrazovaniyu i obuchеniyu inostrannym yazykam [Compеtеncе approach to tеaching forеign languagеs]. Competences in education: teaching experience: scientific journal. Moscow: INЕK, pp. 156–163. [in Russian].

Galatiuk, Yu. M. & Tyshchuk, V. I. (2007). Doslidnytska robota uchniv z fizyky [Research work of students in physics]. Kharkiv: View. Group “Basis”: “Triada +”, 192 p. [in Ukrainian].

Zavalеvska, O. V. (2009). Intеraktyvni mеtody formuvannia profеsiinoho samousvidomlеnnia maibutnikh fakhivtsiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Intеractivе mеthods of formation proffеsional sеlfrеalization of thе spеcialists of thе highеr еducational Institutе]. Science and education, no.7, pp. 68–71. [in Ukrainian].

Pomеtun, O. Zaprovadzhеnnia kompеtеntnisnoho pidkhodu – pеrspеktyvnyi napriam rozvytku suchasnoi osvity [Rеalization of compеtеncе approach – pеrspеctivе way of thе dеvеlopmеnt of modеrn еducation]. [Еlеctronic rеsorce]. Available at: http: visnuk.iatp.org.ua. [in Ukrainian].

Redko, V. H. Kompetentnisna paradyhma pobudovy zmistu navchannia inshomovnoho spilkuvannia v suchasnii serednii shkoli: linhvodydaktychnyi aspekt [Competence paradigm of the content formation of teaching foreign communication at the secondary school: lingvodidactic aspect]. [Еlеctronic rеsorce]. Available at: http://www.media.ippo.kubg.edu.ua/…/redko_kompetentni [in Ukrainian].

Savchenko, O. P. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii vyshchii shkoli [Competence approach in the current high school]. [Еlеctronic rеsorce]. Available at: http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog_ editions _emagazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/ [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бим И. Л. Компетентностный подход к образованию и обучению иностранным языкам / И. Л. Бим // Компетенции в образовании: опыт и проектирование: сб. научных трудов. – М.: ИНЭК, 2007. – С. 156–163.

Галатюк Ю. М. Дослідницька робота учнів з фізики / Ю. М. Галатюк, В. І. Тищук. – Х.: Вид. група “Основа”: “Тріада+”, 2007. – 192 с.

Завалевська О. В. Інтерактивні методи формування професійного самоусвідомлення майбутніх фахівців вищих навчальних закладів / О. В. Завалевська // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 68–71.

Пометун О. Запровадження компетентнісного підходу – перспективний напрям розвитку сучасної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: visnuk.iatp.org.ua.

Редько В. Г. Компетентнісна парадигма побудови змісту навчання іншомовного спілкування в сучасній середній школі: лінгводидактичний аспект [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.media.ippo.kubg.edu.ua/redko_kompetentni

Савченко О. П. Компетентнісний підхід у сучасній вищій школі [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.intellectinvest.org.ua/pedagog_ editions_ emagazine _pedagogical _science _vypuski_n3_2010_st_16/





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)