ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Інна Агалець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152101

Ключові слова:

соціально-педагогічне середовище, професійне самовизначення, умови, мотиви, фактори, батьки, старшокласники

Анотація

Висвітлено результати впливу низки умов соціально-педагогічного середовища на вибір майбутньої професії учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) та акцентовано увагу на факторах, що впливають на розвиток соціального та особистісного самовизначення старшокласників. Наголошено, що навчально-виховний процес як система має забезпечувати поєднання психологічного, змістового, практичного та техніко-технологічного компонентів. Обґрунтовано доцільність запровадження в ЗНЗ професійного діагностування учнівської молоді з метою визначення рівня готовності до професійного самовизначення.

Біографія автора

Інна Агалець

кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник відділу наукової реферативної та аналітичної інформації у сфері освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського НАПН України, м. Київ

Посилання

Ahalets, I. O. (2017). Psykholoho-pedahohichna pidtrymka starshoklasnykiv u profesiinomu samovyznachenni [The psychological and pedagogical support of senior pupils in the professional self-determination].[Electronnic resource]. An analytical newsletter in the field of education and science. Kyiv, vol. 5,pp. 72–84. Available at: http://dnpb.gov.ua/wp content/uploads/2017/05/Analituchnuy_visnuk_2017-5.pdf (аccessed 10.10.2018). [in Ukrainian].

Bocheliuk, V. Y. & Zarytska, V. V. (2006). Pedahohichna psykholohiia: navch. posib. [Pedagogical Psychology: Textbook]. Kyiv: Tsentr navch. lit., 248 p. [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.) (2007). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great Explanatory Dictionary of Modern Ukrainian Language]. Kyiv; Irpin: Perun, 1736 p. [in Ukrainian].

Skrypchenko, O. V., Dolynska, L. V. & Ohorodniichuk, Z. V. et al. (2001). Vikova ta pedahohichna psykholohiia: navch. posib. [The Age and Pedagogical Psychology: a manual]. Kyiv: Prosvita, 416 p. [in Ukrainian].

Kalynyna, N. V. (2001). Formyrovanye sotsyalnoi kompetentnosty kak mekhanyzm ukreplenyia psykhycheskoho zdorovia podrastaiushcheho pokolenyia [The formation of social competence as a mechanism of strengthening the mental health of the younger generation]. Psychology, Science and Education, no. 4, pp.16–21.[in Russian].

Kodjaspirova, G. M. & Kodjaspirov, A. Yu. (2001). Pedagogicheskiy slovar [Pedagogical Dictionary]. Moskva: Akademiya, 176 p. [in Russian].

Kreminskyi, B. H. (2016). Funktsii osvitnoho seredovyshcha z tochky zoru stvorennia umov dlia roboty z obdarovanoiu moloddiu [The functions of the educational environment in terms of creating the conditions of working with gifted youth]. Scientific journal of the National Mykhaylo Drahomanov Pedagogical University. Series 5, Pedagogical Sciences: Realities and Prospects. Kyiv, vol. 53, pp.102–108. [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 5 veres. 2017 r. № 2145-VIII [On Education: The Law of Ukraine of 5 September. 2017 р. № 2145-VIII]. Vidom. Verkhov. Rady Ukrainy, No. 38/39, art.,380. [in Ukrainian].

Rapatsevich, E. S. (Ed.). (2001). Sovremennyiy slovar po pedagogike [Modern Dictionary on Pedagogy]. Minsk: Sovrem. slovo, 928 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті