ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК “ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ” ІЗ МІЛІТАРНОЮ КУЛЬТУРОЮ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

Автор(и)

  • Микола Лук’янченко
  • Роман Проць

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162707

Ключові слова:

військово-патріотичне виховання, мілітарна культура, Україна, етнопедагогіка, допризовна підготовка молоді

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасного стану військово-патріотичного виховання молоді засобами фізичної культури і спорту на засадах етнопедагогіки. Визначенно зміст поняття “військово-патріотичне виховання” та встановленно його зв’язок із мілітарною культурною українського народу, що і стало метою зазначеного дослідження. Встановлено, що військово-патріотичне виховання – це складова патріотичного виховання, в процесі якого формується розумова, морально-психологічна і фізична готовність молоді до праці і захисту Вітчизни. Військово-патріотичне виховання є складовою частиною підготовки юнаків до військової служби. Доведено, що проблема військово-патріотичного виховання молоді в її історико-педагогічному розвитку тісно пов’язана з мілітарною культурою України, її соціальною роллю і значенням у процесі становлення нації та державотворення. На жаль, у сучасному українському суспільстві зменшується значення виховної функції мілітарної культури, що пов’язано із занепадом духовності, нехтуванням історично сформованим виховним воїнським досвідом, деформованим уявленням про чоловічу доблесть.

Біографії авторів

Микола Лук’янченко

доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики фізичного виховання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Роман Проць

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спортивних ігор і туризму Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Voitovych, V. (2002). Ukrainska mifolohiia [Ukrainian mythology]. Kyiv: Lybid, 664 p. [in Ukrainian].

Vrublovska, M. & Hryhorash, V. (2008). Nastilna knyha zastupnyka dyrektora [The desk book of the deputy director]. Kharkiv: Vyd. hrupa “Osnova” : “Triada+”, 320 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro pozashkilnu osvitu” (2006). [Law of Ukraine “On Extracurricular Education”]. Book of the head of an out-of-school educational institution: Reference and methodical publication. (Eds.). Rudakova, Z.M. and Pavlova, L.M. Kharkiv: Torsinh plius, pp. 37–57. [in Ukrainian].

Malaniuk, Ye. (1992). Narysy z istorii nashoi kultury [Essays on the history of our culture]. Kyiv: Oberehy, 80 p. [in Ukrainian].

Tkachenko, V. M. (2008). Patriotyzm [Patriotism]. Encyclopedia of Education. Kyiv: Yurinkom Inter, pp. 633–634. [in Ukrainian].

Hulei, D. (Ed.). (1986). Ukrainska narodnia tvorchist [Ukrainian folk art]. Toronto: Homin Ukrainy. [in Ukrainian].

Popov, B.V. (Ed.). (1998). Fenomen natsii: osnovy zhyttiediialnosti [Nation’s Phenomenon: Basics of Life]. Kyiv: Tovarystvo “Znannia”, KOO, 264 p. [in Ukrainian].

Kheizynha, Y. (1992). “Homo Ludens”. V teny zavtrashneho dnia [In the shadow of tomorrow]. Moscov: Prohress, 340 p. [in Russian].

Chorna, K. I. (2004). Vykhovannia hromadianyna, patriota, humanista: navchalno-metodychnyi posibnyk [Education of a citizen, a patriot, a humanist: an instructional manual]. Kyiv: TOV “KhIK”, 230 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті