РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СУЧАСНІЙ КОНЦЕПЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Ігор Гевко
  • Олена Невмержицька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162711

Ключові слова:

інформаційні технології, дистанційне навчання, освіта, телекомунікаційні технології, соціальні мережі, чати, відео конференції

Анотація

У статі розглянуто роль інформаційно-комунікативних технологій в дистанційному навчанні. Розглянуто проблеми, пов’язані з поширенням в Україні сучасних методів дистанційного навчання. Проаналізовано ситуацію на українському ринку освітніх послуг, показано її вплив на динаміку інноваційних процесів в системі освіти. Підкреслюється важливість радикального реформування освіти відповідно до потреб постіндустріального суспільства. Дистанційне навчання або e-learning базується на інформаційних технологіях та Інтернеті. Визначено, що використання дистанційних технологій  розкриває можливості позитивного впливу на підвищення рівня якості освіти, забезпечує реалізацію потреб майбутніх фахівців в освітніх послугах, підвищує професійну мобільність та активність. Дистанційні технології сприяють формуванню єдиного освітнього простору в рамках індивідуалізації навчання при масовості вищої освіти. Розвиток інформаційних технологій у сучасному світі спричинив перегляд традиційних підходів до визначення перспективних форм організації освітнього процесу.

Біографії авторів

Ігор Гевко

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри комп’ютерних технологій Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Олена Невмержицька

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Hevko, I. V. (2017). Formuvannya i rozvytok profesionalizmu vchytelya texnologij: teoriya i metodyka [Formation and development of the professionalism of the teacher of technologies: theory and methodology]. Kamyanets-Podilsky: Axiom, 392 p. [in Ukrainian].

Gurin, R.S. (2002). Metodyka vprovadzhennya novyx informacijnyx texnologij u navchalnyj proces [Method of introduction of new information technologies into the educational process]. Odessa, 57 p. [in Ukrainian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovacijni pedagogichni texnologiyi [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv: Academic Edition, 352 p. [in Ukrainian].

Kukharenko, V.M., Rybalko, O.V. & Syrotenko, N.G. (2002). Dystancijne navchannya ta umovy zastosuvannya [Distance learning and terms of use]. Kharkiv, 320 p. [in Ukrainian].

Shevczov, A.G. (2003). Strategichni aspekty stvorennya vitchyznyanoyi systemy dystancijnogo [Strategic aspects of creating a national distance learning system]. New Collegium, No.3/4. [in Ukrainian].

Tsyfrovi tekhnolohii 2018. Doslidzhennia [Digital technologies 2018. Research]. Available at: https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018, (accessed 22 Janyary 2019). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті