ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ ЯК ШЛЯХ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Тетяна Грановська
  • Надія Олефіренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.171181

Ключові слова:

пізнавальна самостійність, предмети природничого циклу, школярі, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У статті порушено проблему пошуку шляхів формування пізнавальної самостійності в учнів 7 – 9 класів при вивченні предметів природничого циклу. Виділено фактори, урахування яких є необхідним для формування пізнавальної самостійності школярів. Доведено доцільність переорієнтації предметів природничого циклу в напрямку їх практикоорієнтованості, здійснено спробу розкрити способи забезпечення практичної зорієнтованості процесу навчання цих предметів як шляху формування пізнавальної самостійності школярів.

Дослідження шляхів формування й розвитку пізнавальної самостійності учнів є актуальним завданням і потребує подальших розвідок з урахуванням інтенсивного розвитку й використання інформаційно-комунікаційних технологій, які надають унікальні можливості для самостійного навчання.

Біографії авторів

Тетяна Грановська

аспірант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Надія Олефіренко

доктор педагогічних наук, завідувач кафедри інформатики Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Bondarenko, L.I. (2013). Realizatsiia pryntsypu praktychnoi spriamovanosti na urokakh khimii v umovakh dyferentsiiovanoho navchannia [Implementation of the principle of practical orientation in the lessons of chemistry in conditions of differentiated learning]. Taurian Journal of Education. Kherson. No. 4, pp. 122 – 128. [in Ukrainian].

Kak sdelat rekomendatsii i rezultaty poiska bolee tochnymi [How to make recommendations and search results more accurate]. Available at: https://support.google.com/youtube/answer/6342839?hl=ru (Accessed 12.Feb.2019).[in Russian].

Hlobin, O.I., Burda, M.I., Vasylieva, D.V., Voloshena, V.V., Vashulenko, O.P., Matsko, N.D. & Khmara, T.M. (2015). Kompetentnisno-oriientovana metodyka navchannia matematyky v osnovnii shkoli: metod. posibnyk [Competency-oriented methodology for teaching mathematics in primary school]. Kyiv, 245p. [in Ukrainian].

Hranovska, T.Ia. (2018). Osoblyvosti predmetiv tsyklu tochnykh ta pryrodnychykh nauk yak faktoriv formuvannia piznavalnoi samostiinosti v uchniv [Features of the subjects of the cycle exact and natural sciences as factors for formation of cognitive independence of pupils]. Pedagogy of the formation of a creative person in higher and secondary schools. Zaporizhzhia. No. 60, pp. 72 –75. [in Ukrainian].

Ksenofontova, L.S. (2014). Ispolzovanie videomateriala na urokakh fiziki [Use of video material in physics lessons]. [Electronic resource]. Moscov. Available at: https://nsportal.ru/shkola/fizika/library/2014/12/04/ispolzovanie-videomateriala-na-urokakh-fiziki [in Russian].

Pavelkiv, R.V. (2015). Vikova psykholohiia: pidruch. Vyd. 2-e, ster. [Age psychology]. Kyiv, 469 p. [in Ukrainian].

Piznavalnyi rozvytok u pidlitkovomu vitsi [Cognitive development in adolescence]. [Electronic resource]. Electronic library of Knyazev. Available at: http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/psyhologiya/part2/021.htm [in Ukrainian].

Pustovoytov, V.N. (2002). Razvitie poznavatelnoy samostoyatelnosti uchashchikhsya starshikh klassov na urokakh matematiki i informatiki [Development of cognitive independence of students of senior classes in mathematics and computer science lessons]. Bryansk, 120p. [in Russian].

Khimiia. 7-9 klasy. Prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (onovlena) (2017). [Chemistry. 7-9 classes. Program for general educational establishments]. (Ed.).Velychko L.P., Dubovyk O.A., Kotliar Z.V. (et al). MON Ukrainy vid 07.06.2017 no. 804. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті