РЕГІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ ТА ІМПЕРАТИВИ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ КАНАДИ

Автор(и)

  • Віра Вихрущ
  • Юрій Козловський

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.173860

Ключові слова:

неперервна освіта Канади, імперативи освітньої політики Канади, федеральний та регіональний рівень освітньої політики Канади, університетська освіта, конструктивне освітнє середовище

Анотація

У статті охарактеризовано стратегії розвитку університетської освіти Канади на федеральному та провінційному рівнях, її реалізацію у контексті неперервної освіти. На державному рівні визначено чотири основні імперативи неперервної освіти: навчання і розвиток у період раннього дитинства; система освіти, що охоплює від початкового до рівня середньої загальноосвітньої школи; професійна освіта; навчання дорослих та розвиток умінь і навичок. На регіональному рівні на основі комплексного поєднання основних імператив із ініціативами та програмами інших міністерств й провінційного уряду університети пропонують комбіноване навчання (в аудиторії і на виробництві), додаткові програми: базової освіти дорослих, розвивальної освіти, виробничого учнівства, технічної та фахової підготовки, програми неперервної професійної освіти, підготовчі програми для вступу до університету; однорічні сертифіковані та дворічні дипломовані програми підготовки за різними напрямами, інтегровані програми із отриманням диплома коледжу та університету. Проблемою для університетської освіти є визнання та оцінювання попереднього навчання.

Біографії авторів

Віра Вихрущ

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та соціального управління Національного університету “Львівська політехніка”

Юрій Козловський

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та соціального управління Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Barabash, O. V. (2013). Rozvytok neperervnoyi osvity u Kanadi [Continuing education in Canada]. Lviv, 107 р. [in Ukrainian].

Education in Canada (2018). Toronto: Council of ministres of education, Canada. 14 p. [in English].

Guba, E. (1984). The effect of definition of policy on the nature and outcomes of policy analysis. Educational leadership. No. 42(2). pp. 63–70. [in English].

Kolb, D. & Boyatzis, R. (2001). (Eds.) Sternberg, R. & Zhang, L. Experiential learning theory: previous research and new directions. Perspectives on cognitive, learning and thinking styles. New York: Routledge, 288 p. [in English].

Learn Canada 2020. Joint declaration of provincial and territorial ministers of education. CMEC, 15 April, 2008. 3 p. [in English].

Provincial / territorial reports. Directory of Universities, colleges and schools in the provinces and territories of Canada. Available at: http://www.cicic.ca. (Accessed 2 Nov. 2018) [in English].

Thematic review on adult learning. Canada. Country note. OECD, 2012. 56 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті