ДЕКОРАТИВНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.174599Ключові слова:
декоративне мистецтво, естетичне виховання, художньо-естетичне виховання учнів, творча діяльність, дизайнАнотація
У статті наголошується на важливості застосування засобів декоративного мистецтва у формуванні художньо-естетичної культури учнівської молоді; художньо-естетичне виховання розглядається як компонент естетичного виховання, оскільки передбачає вплив засобів мистецтва на особистість; акцентується увага на доцільності використання різних видів народних промислів, що пов’язано з регіональними особливостями українців, природою, працею; підкреслюється, що формування художньо-естетичного потенціалу учнів зумовлене впливом естетичних факторів довкілля та потребою залучення їх до творення дизайну навчальних приміщень в народному стилі.
Посилання
Hazniuk, L.M., Saltan, N.M., Miasnikova, N.O. & Mohylova, S.V. (2011). Estetyka [Aesthetics]. Kyiv, 124 p. [in Ukrainian].
Kalinina, L. (2006). Estetychne vykhovannia molodshykh shkoliariv yak sotsialno-pedahohichna problema [Aesthetic education of junior pupils as a socio-pedagogical problem]. Native shool. No. 3, pp. 24–26. [in Ukrainian].
Kontseptsiya khudozhno-estetychnoho vykhovannia uchniv u zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Concept of artistic-aesthetic education of pupils in secondary educational institutions]. Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine. Kyiv, 2004. No. 10, pp. 3–32. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1_11290-04 [in Ukrainian].
Naumova, N. (1998). Dekoratyvno-prykladne mystetstvo yak zasib estetychnoho vykhovannia uchniv u protsesi trudovoho navchannia [Decorative-applied art as a means of aesthetic education of students in the process of labor education]. The problems of education: science-method. collection. zb. Kyiv, Vol, pp. 82–84. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian School. Conceptual Principles of Reforming secondary school]. Kyiv, 2016. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Oderii, L. & Tytarenk, O. (2016). Problema formuvannia khudozhnikh zdibnostei u ditei – skladova innovatsiinoho rozvytku vyshchoi osvity [The problem of forming artistic abilities in children as a component of innovative development of higher education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 4, pp. 137–143. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_4_21 [in Ukrainian].
Orshanskyi, L. (2006). Praktyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv do vykladannia narodnykh khudozhnikh remesel u shkoli [The preparation of future teachers for teaching folk-artistic crafts in school]. Youth & market, No. 6 (21), pp. 24–28. [in Ukrainian].
Perenchuk, I. (2009). Formuvannia tvorchoi aktyvnosti molodi zasobamy dekoratyvno-prykladnoho mystetstva [The formation of creative activity of youth by means of decorative-applied arts]. Youth & market, No. 2 (49), pp. 44–47. [in Ukrainian].
Tkachuk, O. (2016). Estetychne vykhovannia osobystosti zasobamy obrazotvorchoho mystetstva [The aesthetic education of the individual by means of the fine arts]. Youth & market, No. 2 (133), pp. 127–130. [in Ukrainian].
Khvorostov, A. (1983). Edinstvo trudovogo i esteticheskogo vospitaniya shkolnikov v processe zanyatij dekorativno-prikladnym iskusstvom [Unity of labor and aesthetic education of schoolchildren in the process of studying decorative-applied arts]. Moscov, 175 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.