ФЕНОМЕН СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ І РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Василь Кизенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.176054

Ключові слова:

старша школа, профільне навчання, курси за вибором, соціалізація особистості

Анотація

Актуальність порушеної проблеми ґрунтується на ідеях, меті, організації процесу навчання і виховання, особливостях профілізації сучасної старшої школи і феномені суспільства як мірила якості життєдіяльності особистості. З урахуванням тенденцій розвитку теорії змісту шкільної освіти теоретично обґрунтовується зміст курсів за вибором, акцентується аксіологічний аспект професійного становлення, суб’єктного досвіду особистості учня старшої школи у соціально-педагогічній системі.

Біографія автора

Василь Кизенко

кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Bondarenko, N. V. & Kosianchuk, S. V. (2018). Ukrainska mova u fokusi perspektyv reformuvannya starshoi shkoly [The Ukrainian language in the focuses of prospects for reforming the upper secondary school]. Youth & market. No.4 (159). pp. 86–92. (doi: https://doi.org/10.24919/2308­4634.2018.131492). [in Ukrainian].

Vaskivska, H. & Kosianchuk, S. (2013). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy profilnoho navchannya [Organizational and pedagogical conditions of specialized education]. Youth & market. No.5(100). pp. 19–24. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (2012). Pedahohichni zakony, zakonomirnosti, pryntsypy. Suchasne tlumachennya [Pedagogical laws, regularity, principles. Modern interpretation]. Rivne, 192 p. [in Ukrainian].

Kyzenko, V. (2018). Postneklasychna ratsionalnist – novitnia metodolohichna problema proforiientatsiinoi diialnosti profilnoi shkoly [Postnonclassical rationality as the latest methodological challenge of career guidance in terms of a specialized school]. Biology and Chemistry in native school. No. 4. pp. 37–43. [in Ukrainian].

Krayevskiy, V. V. (2005). Nauchnoye issledovaniye v pedagogike i sovremennost [Scientific research in pedagogy and a modernity]. Pedagogy. No. 2. pp. 13–20. [in Russian].

Krayevskiy, V. V. & Lerner, I. Ya. Protsessy obucheniya i yego zakonomernosti. Didaktika sredney shkoly : nekotoryye problemy sovr. didaktiki [Learning processes and his laws. High school didactics: some problems of modern didactics]. (Ed.).M. N. Skatkina. Moscov, 1982. pp. 129–180. [in Russian].

Lednev, V. S. (1991). Soderzhaniye obrazovaniya: sushchnost, struktura, perspektivy [Education content: essence, structure, perspectives]. Moscov, 224 p. [in Russian].

Pokka, A. (2017). Vyshchiy klas. Shkilne upravlinnia po-finsky [Higher class. Management of School on the Finland]. Kharkiv, 160 p. [in Ukrainian].

Rubinshteyn, S. L. (1976). Problemy obshchey psikhologii [Problems of general psychology]. Moscov, 416 p. [in Russian].

Savchenko, O. (2008). Rozvyvalnyi potentsial zmistu osvity u 12-richnii shkoli [Educational potential of the content of education at a 12-year school]. An education. No.15/16. 9–16 April [in Ukrainian].

Samodryn, A. P. (1998). Orhanizatsiia diialnosti profilno-dyferentsiiovanoi serednioi zahalnoosvitnioi shkoly [Organization of the profile-differentiated secondary comprehensive school]. Candidate’s thesis. Kryvyi Rih, 198 p. [in Ukrainian].

Strelnikov, V. Yu. (2005). Teoretychni zasady proektuvannia profesiino-oriientovanoi systemy (pidhotovka bakalavriv ekonomiky) [Theoretical principles of designing a professionally-oriented system (preparation of bachelors of economics)]. Poltava, 329 p. [in Ukrainian].

Tokaruk, L. S. (2007). Orhanizatsiino-adaptyvne upravlinnia navchalno-vyhovnym protsesom u zahalnoosvitnih shkolah-internatah [Organizational-adaptive management of the educational process in general-education boarding schools]. Candidate’s thesis. Kyiv, 215 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті