КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ПРОЦЕС ТВОРЧОСТІ, САМОВИРАЖЕННЯ ТА САМОСТВЕРДЖЕННЯ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.176192

Ключові слова:

креативність, митець, викладач, структура, творчість

Анотація

Говорячи про креативність людини, передусім мають на увазі творчу особистість, яка нестандартно й оригінально мислить, має гнучкий розум, широку обізнаність, самостійність, спроможну знаходити вихід з безвихідних ситуацій. Дана категорія є ключовим аспектом підготовки викладачів до вирішення завдань модернізації освіти, адже відмова від звичних стереотипів відтворення застарілих і неефективних прийомів педагогічної діяльності застосування інновацій, передусім передових технологій, під час навчання у педагогічних ЗВО сприяє формуванню конкурентоздатних викладачів, озброєних необхідними компетентностями. Тому ми спробували розкрити та проаналізувати дане поняття.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

кандидат педагогічних наук, старший викладач ВСП “Львівський навчально-науковий центр професійно-технічної освіти” Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Посилання

Ananiev, B.G. (2002). Chelovyek kak pryedmyet poznaniya [Man as a subject of cognition]. St.Petersburg, 228 p. [in Russian].

Antonova, O.Ye. (2011). Pedahohichna kreatyvnist u strukturi pedagogichnoyi obdarovanosti vchytelia. Novi tekhnolohiyi navchannia: nauk.-metod.zbirnyk, u 2-kh chastynakh [Pedagogical creativity in the structure of pedagogical talent of teacher. New technologies of training: scient.-method.collection in 2 volumes]. Kyiv-Vinnytsia, Issue. 69. Part 2, pp. 11–17. [in Ukrainian].

Konovets, S. (2007). Problemy tvorchoho rozvytku maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva. Profesiyno-khudozhnia osvita Ukrayiny: zb.nauk.prats[Problems of creative development of future teachers of Arts. Professionally-artistic education of Ukraine: coll.of scient. works]. (Eds.). I.A. Ziaziun, V.O. Radkevych, N.M. Chepurna et al. Kyiv, Cherkasy. Issue ІV, pp. 34–42. [in Ukrainian].

Kutsevol, О.М. (2010). Rol kreatyvnoho seredovyshcha u formuvanni tvorchoyi osobystosti v yiyi ontogenezi. Kreatyvna pedagogika: nauk.-metod.zb. [The role of the creative environment in the formation of a creative personality in its ontogenesis. Creative pedagogy: sciant.-method.coll.]. Vinnytsia, Issue 1, pp. 63–68. [in Ukrainian].

Maslow, А.(1997). Psilhologiya bytiya [Psychology of Being]. Мoscov, 304 p. [in Russian].

Buzan Tony (2004). Mogushchestvo tvorcheskogo intellekta [The power of creative intelligence]. Minsk, 160 p. [in Russian].

Chernilevskyy, D.V. & Morozov, A.V. (2001). Kreativnaya pedagogika i psikhologiya: uchebn.posobiye [Creative pedagogy and psychology: a textbook]. Moscov, 301 p. [in Russian].

Barron, F. & Harrington, D. (1981). Creativity, intelligence and personality. Ann. Rev. of Psychol. Vol. 32, pp. 439–476. [in English].

Guilford, J. P. (1970). Traits of Creativity, in: Creativity. Ed. P.E. Vernon. Harmondsworth, pp. 167–188. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті