ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПРИКОРДОННИКІВ: ВИКОРИСТАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ ПРОБЛЕМНИХ МЕТОДІВ

Автор(и)

  • Світлана Шумовецька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.191622

Ключові слова:

професійна культура, офіцер-прикордонник, педагогічні умови, курсанти, проблемні методи, проблемні ситуації

Анотація

У статті розкрито значення проблемних методів для формування професійної культури майбутніх офіцерів-прикордонників. Наведено приклади використання проблемних методів під час викладання навчальної дисципліни “Історія війн, конфліктів та охорони державного кордону”, насамперед ситуації конфлікту, проблемні завдання, що потребують з’ясування причин та наслідків подій, узагальнення, систематизації чи спростування. Доведено, що використання проблемних методів навчання стимулюватиме розвиток пізнавальної активності майбутніх офіцерів-прикордонників, допоможе вчити їх бачити проблеми та визначати шляхи їх розв’язання, дозволить формувати їх характер й розуміння моральної відповідальності, необхідності долати труднощі.

Біографія автора

Світлана Шумовецька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та соціально-економічних дисциплін Національної академії Державної прикордонної служби імені Б. Хмельницького

Посилання

Areli, Ts. (2017). “Ukrainska armiia voiuie chyselnistiu, a izrailska – profesionalizmom” – instruktor Tsvi Arieli [The “Ukrainian Army Fights the Number and the Israeli Does It with Professionalism” – instructor Tsvi Arieli]. Available at: https://znaj.ua/content/ukrayinska-armiya-voyuye-chyselnistyu-izrayilska-profesionalizmom-instruktor-cvi-arieli (аccessed 29 Aug. 2019). [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti [Personal Education]. U 2 kn. Kn. 1. Osobystisno oriientovanyi pidkhid: teoretyko-tekhnolohichni zasady [Personally Oriented Approach: Theoretical and Technological Principles]. K, 280 р. [in Ukrainian].

Bilinskyi, V. (2015). Ukraina-Rus: istorychne doslidzhennia [Ukraine-Rus: a Historical Study]. Ancient Land. Ternopil, 384 р. [in Ukrainian].

Hrant, H. (2018). Yak ukraintsiam pobuduvaty armiiu, zdatnu peremohty Putina [How Ukrainians Should Build an Army Capable of Defeating Putin]. Available at: https://censor.net.ua/resonance/3048160/yak_ ukrantsyam_ pobuduvati_armyu_zdatnu_peremogti_putna (аccessed 04 Sept. 2019). [in Ukrainian].

Odnorozhenko, O. A. (2009). Zvychaina skhema ukrainskoi istorii [The Usual Scheme of Ukrainian History]. Ukrainskyi tyzhden. No.52 (113). рр. 52–54. [in Ukrainian].

Pavlenko, I. S. (2014). Dydaktychnyi i svitohliadnyi potentsial shkilnykh predmetiv humanitarnoho tsyklu [Didactic and Ideological Potential of School Subjects in the Humanitarian Cycle]. Teacher Education: Theory and Practice. Pedagogy. Psychology. No. 21. рр. 41–45. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2014_21_10 (аccessed 04 Sept. 2019). [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti [Problems of Upbringing of a Comprehensive Personality]. Vybrani tvory: v 5 t. Kyiv, Vol. 1. 654 р. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of High School]. Kyiv, 352 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті