ФОРМУВАННЯ ЗДАТНИХ ДО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗОВАНОГО СВІТУ

Автор(и)

  • Геннадій Дмитренко
  • Едуард Помиткін
  • Наталія Головач

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195709

Ключові слова:

самореалізація особистості, факторно-критеріальні кваліметричні моделі, здатних самореалізуватися в глобалізованому й інформаційно насиченому світі, параметри особистості, людиноцентризм, інноваційні опори конкурентоздатності, діджиталізація та ін.

Анотація

Пропонується нове рішення модернізації національної системи освіти в контексті ідеології людиноцентризму. Кінцевим результатом освітньої діяльності всіх ступенів освіти визначені параметри особистості, що характеризують конкурентоздатність і конкурентоспроможність випускників, здатних самореалізуватися в глобалізованому й інформаційно насиченому світі. Визначено три інноваційні опори конкурентоздатності здобувачів освіти: аналітико-пізнавальна активність особистості; засвоєння на рефлексивному рівні фундаментальних “ядер” знань з кожного предмету; самопізнання параметрів власного “Я”. Запропоновано діджиталізувати систему освіти – впровадити факторно-критеріальні кваліметричні моделі для діагностики якостей і властивостей здобувача освіти, визначення індикаторів їх розвитку.

Біографії авторів

Геннадій Дмитренко

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри управління персоналом та економіки праці ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом”

Едуард Помиткін

доктор психологічних наук, професор, завідувач відділом професіології та психолого-педагогічної діагностики, директор Психологічного консультативно-тренінгового центру Інституту освіти дорослих НАПН України

Наталія Головач

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри управління персоналом та економіки праці ПрАТ “ВНЗ “Міжрегіональна Академія управління персоналом”

Посилання

Aristotel, (1973). Nikomakhova etika. T. 1. Soch. v 4-okh tomakh [Nikomakhova ethics]. Moscow, 340 p. [in Russian].

Holovach, N. V. & Dmytrenko, H. A. (2019). Systemne formuvannia novoho pokolinnia natsii: humanistychnyi kontekst: monohrafiia [Systematic formation of a new generation the nation: humanistic context: monograph]. Kyiv, 350 p. [in Ukrainian].

Dmytrenko, H. A. (2019). Systemne upravlinnia: unikalnyi liudynotsentrychnyi vektor pidvyshchennia efektyvnosti derzhavno-upravlinskoho mekhanizmu v Ukraini: naukove vydannia [System management: a unique human-centric vector of increasing the efficiency of the state-administrative mechanism in Ukraine]. Kyiv, 146 p. [in Ukrainian].

Dmytrenko, H. A., Anufriieva, O. L., Burlaienko, T. I. & Medvid, V. V. (2016). Kvalimetriia v upravlinni: humanistychnyi kontekst : navch. posib. [Kvalimetry in management: the humanistic context]. Kyiv, 335 p. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (2007). Filosofiia natsionalnoi idei. Liudyna. Svit. Sotsium [Philosophy of the national idea. Man. World. Socium]. Kyiv, 576 p. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (2011). Filosofiia liudynotsentryzmu v osvitnomu prostori [Philosophy of human-centrism in the educational space]. 2-he vyd. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].

Pomytkin, E. O. (2015). Dukhovnyi potentsial osobystosti: psykholohichna diahnostyka, aktualizatsiia ta rozvytok: posibnyk [The spiritual potential of the individual: psychological diagnostics, actualization and development: a manual]. Kyiv, 144 p. [in Ukrainian].

Pomytkin, E. O. (2018). Metodychni rekomendatsii shchodo vykladannia v pochatkovii shkoli intehrovanoho kursu “Liudyna. Rodyna. Svit.” [Methodical recommendations for teaching an integrated course “Man. Family. World.”]. Fond Oktaia Aliieva. Kyiv, 72 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2011). Osvita yak obiekt doslidzhennia. Shliakh osvity [Education as a research object. The path of education]. No.2 (60). pp. 5–10. [in Ukrainian].

Skovoroda, H. S. (1973). Povne zibrannia tvoriv [Complete collection of works]. Vol. 1-2. Kyiv, 576 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті