ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОПИТУВАННЯ СТУДЕНТІВ ПРО ЯКІСТЬ НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • Надія Стеценко
  • Зоя Комарова
  • Галина Ткачук
  • Володимир Стеценко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195710

Ключові слова:

якість освіти, освітня програма, анкетування, комп’ютерні технології

Анотація

У статті представлено досвід організації та проведення опитування студентів з метою оцінювання ними якості надання освітніх послуг в університеті. Авторами проаналізовано основні документи, які стосуються акредитації освітніх програм, виявлено, що вирішальним чинником у якісному наданні освітніх послуг є залучення здобувачів вищої освіти до процесу оцінювання освітніх програм та інших процедур забезпечення якості. Досвід організації і проведення опитування студентів описано на прикладі анкетування здобувачів освітнього рівня “Бакалавр” за всіма освітніми напрямами університету. Авторами запропоновано різні види анкетувань для студентів І – ІІ курсів (загальне анкетування для оцінювання якості надання освітніх послуг) та ІІІ – IV курсів (анкетування для виявлення якості самостійної роботи студентів).

Біографії авторів

Надія Стеценко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, директор Центру дистанційного навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Зоя Комарова

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови та методики її навчання, директор Центру забезпечення функціонування системи управління якістю освітньої діяльності Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Галина Ткачук

доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Володимир Стеценко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Dodatok do Polozhennia pro akredytatsiiu osvitnikh prohram, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity (punkt 6 rozdilu I) [Appendix to the Regulations on the accreditation of educational programs for the preparation of higher education applicants (Section I, paragraph 6)]. Available at: https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/%D0%9A%D1%80%D 0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D1%97.pdf (accessed 11 Nov. 2019). [in Ukrainian].

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku [National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021]. Available at: http://www.vnz.univ.kiev.ua/uploads/p_4_58429238.doc (accessed 11 Nov. 2019). [in Ukrainian].

Poradnyk shchodo zapovnennia vidomostei samootsiniuvannia osvitnoi prohramy (dlia zakladiv vyshchoi osvity) [Educational Program Self Assessment Advisor (for Higher Education Institutions)]. Available at: https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/09/%d0%9f%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b4%d0%bb%d1%8f-%d0%97%d0%92%d0%9e.pdf (accessed 11 Nov. 2019). [in Ukrainian].

Stetsenko, N. M. & Tkachuk, H. V. (2017). Kompiuterna pidtrymka protsesu upravlinnia v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh [Computer support for management in general education institutions]. Upgrading the Educational Environment: Challenges and Prospects: Proceedings of the Second International Scientific and Practical Conference, Uman, October 5–6, 2017. Folia comeniana: Bulletin of the Polish-Ukrainian Scientific Research Laboratory of Ya. A. Komensky. Uman, pp.202–204. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті