DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195711

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ВИХОВАННЯ ЕТНІЧНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ

Оксана Шквир

Анотація


У статті акцентовано увагу на проблемі етнічної толерантності як якісного показника формування іміджу України. Визначено, що одним із шляхів формування етнічної толерантності громадян нашої країни є підготовка майбутніх учителів до толерантного виховання школярів, зокрема учнів початкових класів. Уточнено сутність понять “толерантність”, “етнічна толерантність”. Запропоновано авторське визначення поняття “підготовка майбутніх учителів початкової школи до виховання етнічної толерантності”. Окреслено завдання, зміст, методи та форми виховання етнічної толерантності в молодших школярів. Визначено педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до виховання етнічної толерантності.


Ключові слова


толерантність; етнічна толерантність; інтолерантне ставлення; підготовка майбутніх учителів до виховання етнічної толерантності; почуття толерантності; педагогічні умови підготовки майбутніх учителів до виховання етнічної толерантності

Повний текст:

PDF

Посилання


Anhelina, E. O. (2013). Etnichna tolerantnist starshoklasnykiv. Psykholohichni nauky: Zbirnyk naukovykh prats Pryvatnoho vyshchoho navchalnoho zakladu “Donetskyi instytut sotsialnoyi osvity” [Ethnic Tolerance of High School Students. Psychological Sciences: Collection of Scientific Papers of the Private Higher Educational Institution “Donetsk Institute of Social Education”]. Vol. 2. issue 10 (91). pp. 16 – 20. [in Ukrainian].

Bakalchuk, V. O. (2007). Tendentsii etnokulturnoi tolerantnosti v ukrainskomu suspilstvi Stratehichni priorytety [Trends of Ethnocultural Tolerance in Ukrainian Society. Strategic Priorities]. No. 4. pp. 69 – 75. [in Ukrainian].

Danko, T. (2008). Sotsiokulturni vytoky ekstremizmu. Pravyi ekstremizm i tolerantnist: z dosvidu Ukrainy ta Nimechchyny [Sociocultural Origins of Extremism. Right Extremism and Tolerance: from the Experience of Ukraine and Germany]. Kyiv, pp. 33 – 35. [in Ukrainian].

Dzherela dukhovnosti. Uprovadzhennia pryntsypiv humannoi pedahohiky v praktyku roboty pochatkovoi shkoly [Sources of Spirituality. Implementation of the Principles of Humane Pedagogy in the Practice of Primary School]. (Ed.). L.H. Dmytrenko. Kharkiv, 2015. 142 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiya Novoi ukrainskoi shkoly. Skhvalena kolehiyeyu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy 27 zhovtnia 2016 roku [The Concept of the New Ukrainian School. Approved by the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine on October 27, 2016]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf. (accessed 16 Sept.2019). [in Ukrainian].

Pro kilkist ta sklad naselennia za pidsumkamy Vseukrainskoho perepysu naselennia 2001 r. [About the Number and Composition of the Population According to the 2001 All-Ukrainian Population Census]. Available at: http://2001.ukrcensus.gov.ua/results/general/nationality/. (accessed 10 Sept.2019). [in Ukrainian].

Psikhologiya: Slovar [Psychology: Dictionary]. (Ed.).A. V. Petrovskii, M. G. Yaroshevskii. Moscov, 1990. 494 p. [in Russian].

Savchenko, O. & Andrusych, O. (2014). Pedahohika tolerantnosti – vymoha chasu. Doshkilne vykhovannia [Pedagogy of Tolerance – Requirement of the Time. Pre-School Education]. No. 10. pp. 4 – 8. [in Ukrainian].

Savchenko, O. (2014). Tolerantnist yak tsinnist shkilnoi osvity: metodychnyi aspekt. Pochatkova shkola [Tolerance as a Value of School Education: Methodical Aspect. Primary School]. No. 9. pp. 4 – 7. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ангеліна Е. О. Етнічна толерантність старшокласників. Психологічні науки: Збірник наукових праць Приватного вищого навчального закладу “Донецький інститут соціальної освіти”. Том 2. Випуск 10 (91). 2013. С. 16 – 20.

Бакальчук В. О. Тенденції етнокультурної толерантності в українському суспільстві. Стратегічні пріоритети. 2007. № 4. С. 69 – 75.

Данько Т. Соціокультурні витоки екстремізму. Правий екстремізм і толерантність: з досвіду України та Німеччини. Київ: Заповіт, 2008. С. 33 – 35.

Джерела духовності. Упровадження принципів гуманної педагогіки в практику роботи початкової школи / Упоряд. Л.Г. Дмитренко. Харків: Вид. група “Основа”, 2015. 142 с.

Концепція Нової української школи. Схвалена колегією Міністерства освіти і науки України 27 жовтня 2016 року. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf. (дата звернення 16.09.2019).

Про кількість та склад населення за підсумками Всеукраїнського перепису населення 2001 р. URL: http://2001.ukrcensus.gov.ua/results/general/nationality/. (дата звернення 10.09.2019).

Психология: Словарь / [авт.-сост. А. В. Петровский, М. Г. Ярошевский]. 2-е изд., испр. и доп. Москва: Политиздат, 1990. 494 с.

Савченко О., Андрусич О. Педагогіка толерантності – вимога часу. Дошкільне виховання. № 10. 2014. С. 4 – 8.

Савченко О. Толерантність як цінність шкільної освіти: методичний аспект. Початкова школа. № 9. 2014. С. 4 – 7.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)