ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ШКОЛИ У ФРАНЦІЇ

Автор(и)

  • Лариса Козіброда

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195962

Ключові слова:

діти з особливими освітніми потребами, інклюзивна освіта, інклюзивне навчання, педагогічні кадри, французька система освіти, підвищення кваліфікації

Анотація

Стаття присвячена дослідженню організаційно-методичних основ підготовки педагогічних кадрів до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища у Франції. Висвітлено особливості підготовки вчителів першого і другого ступенів до впровадження інклюзивних форм навчання в освітню практику Франції, зокрема акцентовано увагу на формуванні професійних якостей педагогів, їхніх уміннях та компетенціях, які сприяють ефективному здійсненню процесу навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. У статті наголошується, що важливим засобом забезпечення якості освітніх послуг у системі інклюзивної освіти має стати випереджальна модифікація змісту підготовки кадрів інклюзивної освіти, що базується на безперервному навчанні та самовдосконаленні. Вона полягає в необхідності постійного вдосконалення навчальних програм, методик викладання, проведення курсів підвищення кваліфікації та тренінгів. У французькій системі освіти підвищення кваліфікації педагогічних кадрів відбувається через лекційні й практичні заняття, консультації з різними фахівцями, використання спеціальних професійних он-лайн платформ.

Біографія автора

Лариса Козіброда

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри фізичного виховання Національний університет “Львівська політехніка”

Посилання

Batasheva, N. (2017). Osoblyvosti pertseptyvnoho ta kohnityvnoho komponentiv emotsiinoi sfery doshkilnykiv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [The features of perceptual and cognitive components of the emotional sphere of preschool children with mental retardation]. Special child: education and upbringing. No. 2. pp. 48–55. [in Ukrainian].

Sak, T. (2014). Indyvidualizatsiia navchannia uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu klasi [Individualization of learning for students with special educational needs in an inclusive classroom]. Special child: education and upbringing. No. 4. pp. 18–23. [in Ukrainian].

Sbruieva, A. A. (2004). Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh krain v konteksti hlobalizatsii (90-i rr. ХХ – ХХІ st.) : monohrafiia [Trends in the reformation of secondary education in developed countries in the context of globalization (90s of XX – XXI centuries): monograph]. Sumy, 500 p. [in Ukrainian].

Cap école inclusive. La plateforme dédiée à l’école inclusive [Inclusive school course. The platform dedicated to inclusive school]. Available at: https://primabord.eduscol.education.fr/cap-ecole-inclusive (аccessed 30 Nov. 2019). [in French].

Ciambrone, R. (2018). Des classes différenciées aux besoins éducatifs spéciaux. L’évolution du modèle inclusif en Italie. La nouvelle revue Éducation et société inclusives [Differentiated classes with special educational needs. The evolution of the inclusive model in Italy]. No. 82. pp. 171–183. [in French].

Circulaire de rentrée 2019. École inclusive [Inclusive School]. Available at: https://handicap.gouv.fr/IMG/pdf/2019_dp_ecole_inclusive.pdf (аccessed 01 Dec.2019). [in French].

INSHEA. URL: http://www.inshea.fr/fr/content/notre-histoire (аccessed 30 Nov.2019) [in French].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті