СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ СПІВТВОРЧОСТІ СТУДЕНТА І КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Юлія Харченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196214

Ключові слова:

спільна музично-виконавська діяльність, співпраця студента і концертмейстера, ансамблева культура, особливості ансамблевого виконавства

Анотація

У статті проаналізовано окремі теоретичні та практичні питання підвищення якості виконавської співпраці концертмейстера і студента. Зазначено, що високий рівень ансамблевої культури дає змогу виконавцям здійснювати пошук ефективних підходів у власній практичній діяльності. Доведено, що чітке усвідомлення відмінності у специфіці сольного і спільного виконавства є одним з провідних принципів набуття концертмейстером необхідних ансамблевих навичок, умінь та знань. Розглянуті питання історії, теорії, методики, пов’язані з особливостями ансамблевого виконавства. Визначені умови, які забезпечують якість спільного виконавського процесу. Охарактеризовано відповідні професійні і особистісно-значущі якості студента і концертмейстера, наявність яких забезпечує плідну сумісну роботу.

Біографія автора

Юлія Харченко

концертмейстер кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Alekseev, A. (1991). Tvorchestvo muzykanta-yspolnytelia : na materyale ynterpretatsyy vydaiushchykhsia pyanystov proshloho y nastoiashcheho [Creativity of the musician-performer : based on the interpretation of the outstanding pianists of the past and the present]. Moscow, 104 p. [in Russian].

Hynzburh, L. (1981). O rabote nad muzykalnym proizvedeniem [About working on a piece of music]. Moscow, No 4, 143 p. [in Russian].

Goldenvejzer, A. (1965). Ob ispolnitelstve [About performance].Issues related to piano performance: essays, articles, memoirs / comp. M. Sokolov. Moscow, No.1, pp. 35 – 71. [in Russian].

Gorbulich, G. (2011). Specifika koncertmejster skoj pidgotovki budushih uchitelej muziki [The specificity of the accompanist training of future music teachers]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Arts and Design. Harkiv, No. 6, pp. 196 – 199. [in Ukrainian].

Gotlib, A. (1971). Osnovy ansamblevoj tehniki [The ensemble technique basics]. Tutorial. Moscow, 96 p. [in Russian].

Gurenko, E. (1985). Ispolnitelskoe iskusstvo: metodologicheskie problemy [Performing Arts: methodological issues]. Novosibirsk, 88 pp. [in Russian].

Dushnyi, A. (2008). Metodyka aktyvizatsii tvorchoi dssalnosti maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi muzychno-instrumentalnoi pidhotovky [Method of activating the creative activity of future music teachers in the process of musical and instrumental training]. Educational and methodical manual. Drohobych, 120 p. [in Ukrainian].

Kochnev, Yu. (1969). Muzykalnoe proizvedenie i interpretaciya [Musical composition and interpretation]. Moscov, No. 12, pp. 56–60. [in Russian].

Molchanova, T. (2005). Z istoriyi ansamblevogo muzikuvannya [From history of ensemble music]. Lviv, 159 p. [in Ukrainian].

Mostras, K. (1951). Ritmicheskaya disciplina skripacha [Violinist rhythmic discipline]. Moscov, 304 p. [in Russian].

Petrenko, M. (2012). Formuvannya interpretacijnih umin majbutnih uchiteliv muziki u procesi koncertmejsterskoyi pidgotovki [Formation of interpretive skills of future teachers of music in the course of accompanying preparation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 21 p. [in Ukrainian].

Cagarelli, Yu.(2008). Psihologiya muzykalno-ispolnitelskoj deyatelnosti [Psychology of performing music]. Sankt-Peterburg, 368 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті