ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ КОНТЕКСТНОГО НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Тетяна Григоренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223072

Ключові слова:

комунікативно-педагогічна компетентність, учитель-філолог, технології контекстного навчання, педагогічний дискурс, лінгводидактика, моделювання

Анотація

У статті розглянуто комунікативно-педагогічну компетентність учителів-філологів, яка є професійно важливою інтегративною якістю особистості, що характеризується наявністю системи мовних (мовленнєвих) і педагогічних знань, умінь, ціннісних орієнтацій, необхідних для ефективної міжособистісної взаємодії у професійній діяльності. З’ясовано, що технологія контекстного навчання через моделювання педагогічного, лінгвістичного й комунікативного змісту професійної діяльності майбутніх учителів-філологів дає змогу розвивати здатності самостійно діяти й приймати адекватні рішення в різних ситуаціях професійної взаємодії, використовуючи належні засоби комунікативного впливу. А також важливе значення має імітаційно-рольове моделювання, яке виконує інформаційно-пізнавальну, розвивальну, виховну, мотиваційну, комунікативну, рефлексивну, організаційно-управлінську та професійно-адаптивну функції, та уможливлює відтворення реальних професійних ситуацій на основі моделювання.

Біографія автора

Тетяна Григоренко

кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Verbitskiy, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie v vysshey shkole: kontekstnyy podkhod [Active Teaching at High School: Context Approach]. Mosсov, 148 p. [in Russian].

Dubliichuk, O. M. (2015). Profesiino-pedahohichna pidhotovka maibutnikh uchyteliv-filolohiv do zastosuvannia proektno-komunikatyvnykh tekhnolohii [Professional and pedagogical training of future teachers-philologists to apply project and communication technologies]. Candidate’s thesis. Zhytomyr State University named after Ivan Franko, Zhytomyr. 321 p. [in Ukrainian].

Kostyuk, G. S. & Ball, G. A. (1979). Kategoriya zadachi i ee znachenie dlya psikhologo-pedagogicheskikh issledovaniy [Task category and its significance for psychological and pedagogical research]. Psychology issues. No. 3. pp. 34–41. [in Russian].

Lomov, B. F. (1979). Kategorii obshcheniya i deyatelnosti v psikhologi. [Categories of communication and activity in psychology]. Philosophy issues. No. 8. pp. 28–39 [in Russian].

Orban-Lembryk, L. E. (2005). Sotsialna psykholohiia [Social Psychology]. Kyiv, 448 p. [in Ukrainian].

Semenoh, O. M. (2010). Sohodennia filolohichnykh profesii: sotsialne zamovlennia chy realizatsiia osobystisnykh potreb. [Current Philology Professions: Social Replacement and Realization of Personal Requirements]. Bulletin of Cherkasy University (series: pedagogical sciences). Issue 186. pp.135–139 [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti. [Problems of education of a comprehensively developed personality]. Vybrani tvory. Kyiv. Vol. 1. 654 p. [in Ukrainian].

Tenishcheva, V. F. (2008). Integrativno-kontekstnaya model formirovaniya professionalnoy kompetentsii [An integrative and contextual model of professional competence formation]. Doctor’s thesis. GOU VPO “Moscow State Linguistic University”. Moscov. 40 p. [in Russian].

Shabes, V. Ya. (1990). Sootnoshenie kognitivnogo i kommunikativnogo v rechemyslitelnoy deyatelnosti (sobytie i tekst) [The ratio of cognitive and communicative items in speech and thinking activity (activity and text)]. Doctor’s thesis. “Leningrad State University named after A.S. Pushkin”. Leningrad. 500 p. [in Russian].

Brown, D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Englewood Cliffs. San Francisco State University, Prentice Hall Regents, N.J. 311 p. [in English].

Clark, H. (1981). Context for Comprehension. in Attention and Performance (Eds.). Hillsdale : Lawrence Erlbaum Ass. pp. 304 – 325. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті