РОЗВИТОК МУЗИКАЛЬНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ЯК ПРОБЛЕМА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ЗНАННЯ

Автор(и)

  • Лі Хуйфан

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223096

Ключові слова:

музикальність, спеціальні музичні здібності, музична діяльність, музичне мислення, музично-естетична свідомість

Анотація

Аналізується феномен музикальності у психолого-педагогічному та естетико-музикознавчому векторах. Музикальність розглядається з теоретичних позицій: у зіставленні з поняттям спеціальних музичних здібностей, в контексті музичної діяльності, як інструмент музичного мислення і формування музично-естетичної свідомості. Як різновиди музичної діяльності, розглянуто музичне сприймання та виконавство. З’ясовано інтегральну сутність музикальності стосовно особистісного розвитку, що важливо для діагностування музичного обдарування учнів і вибудовування стратегій навчання музики.

Біографія автора

Лі Хуйфан

аспірантка факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Посилання

Bochkarev, L. (1997). Psikholohyia muzykalnoi deiatelnosti [Psychology of musical activity]. Moscow, 352 p. [in Russian].

Gotsdiner, A. (1993). Muzykalnaia psikhologiia [Music psychology]. Moscow,193 p. [in Russian].

Davidov, M. (2013). Aspekty fakhovoho myslennia muzykanta-vykonavtsia [Aspects of professional thinking of a musician-performer]. Current issues of humanities. Vol.7, pp. 93–118. [in Ukrainian].

Din Yun. (2016). Formuvannia muzychnoi kultury molodshykh shkoliariv u protsesi fortepiannoho navchannia v mystetskykh pozashkilnykh zakladakh osvity [Formation of musical culture of primary schoolchildren in the process of piano education in art out-of-school educational institutions]. Candidate’s thesis. Kyiv, 231 p. [in Ukrainian].

Katrych, O. (2015). Muzychne vykonavstvo yak inspiruiuchyi chynnyk intonatsiinoi atmosfery muzychnoho tvoru [Musical performance as an inspiring factor in the intonation atmosphere of a musical work]. Scientific collections of Lviv National Music Academy named after M.V. Lysenko. No 35, pp.6–12.[in Ukrainian].

Komarovska, O. (2014). Khudozhno obdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok [Artistically gifted personality: Essence, realities, development]. Ivano-Frankivsk, 412 p.[in Ukrainian].

Petrovskyi, A. & Yaroshevskyi, M. (Eds.). (1985). Kratkii psikhologicheskii slovar [A brief psychological dictionary]. 84 p. [in Russian].

Nazaikinskii, E. (1978). Psikhologiia muzykalnaia [Musical psychology]. Moscow. Vol. 4. 481 p. [in Russian].

Naumenko, S. (1982). Individualno-psikhologicheskie osobennosti muzykalnosti [Individual psychological features of musicality]. Questions of psychology. No. 5, pp. 85–93. [in Russian].

Samoilenko, O. (2018). Katehoriia muzychnoho myslennia u poniatiinomu konteksti psykholohii mystetstva: pro yednist filosofsko-estetychnoho ta mystetstvoznavchoho metodiv piznannia [The category of musical thinking in the conceptual context of art psychology: The unity of philosophical-aesthetic and art methods of cognition]. Musical art and culture.Vol. 6, pp. 7–17. [in Ukrainian].

Tarasova, K. (1988). Ontogenez muzykalnykh sposobnostei [Ontogenesis of musical abilities]. Moscow, 176 p. [in Russian].

Teplov, B. (1947). Psikhologiia muzykalnykh sposobnostei [Psychology of musical abilities]. Moscow–Leningrad, 335 p. [in Russian].

Toropova, A. (2008). Muzykalnaia psikhologiia i psikhologiia muzykalnogo obrazovaniia [Music psychology and psychology of music education]. Uchebno-metodicheskii izdatelskii tsentr “HRAF-PRESS”, 200 p. [in Russian].

Khuan Khantsze (2018). Metodyka pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky do stsenichnoho partnerstva u protsesi ansamblevoho vykonavstva [Methods of preparing future music teachers for stage partnership in the process of ensemble performance]. Youth and market. No. 4,pp. 135–139. [in Ukrainian].

Shyp, S. (1998). Muzychna forma vid zvuku do styliu [Musical form from sound to style]. Kyiv, 368 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22

Номер

Розділ

Статті