ЕСТЕТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК АКТУАЛЬНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ ЗДІБНОСТЕЙ У ДІТЕЙ

Автор(и)

  • Світлана Лозинська
  • Неля Сірант
  • Марта Проц

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239344

Ключові слова:

естетичне оцінювання, естетичні смаки, дитина, естетичне ставлення

Анотація

У статті підкреслено, що піднесення художнього сприймання у дітей здійснюється декількома шляхами це – розвиток естетичного сприймання, формування естетичних почуттів та розвиток здібності до інтерпретації картин, розуміння зображеного.

Особистісна орієнтація сучасної освіти передбачає залучення дитини до естетичного досвіду людства, до творчої діяльності, до естетичного оцінювання діяльності, яка виступає осередком естетичного розвитку індивіда. У взаємовідношенню з відповідним оцінюванням набуває сприйняття точних запитань естетичної вихованості та естетичної роботи, оцінювання естетичної діяльності та опорних теоретичних засад створення естетичної оцінки дитини.

Біографії авторів

Світлана Лозинська

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Неля Сірант

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Марта Проц

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Vezumska, O. M. (2011). Estetychnyi rozvytok uchniv pochatkovykh klasiv [Aesthetic development of primary school students]. Taurian Bulletin of Education. No. 4 (36), pp.109–116. [in Ukrainian].

Zdanevych, L. (2008). Metodyka vykorystannia tvoriv zhyvopysu yak zasobu rozvytku zviaznoho movlennia ditei starshoho doshkilnoho viku [Methods of using paintings as a means of developing coherent speech of older preschool children]. Pre-school education. No. 3. [in Ukrainian].

Kalashnyk N.H. (2001). Estetychni smaky: yikh vytoky i formuvannia [Aesthetic tastes: their origins and formation]. Zaporizhzhia. [in Ukrainian].

Mukha, O.Ia. (2012). Estetychnyi smak v dynamitsi rozvytku: strukturno-faktornyi analiz [Aesthetic taste in the dynamics of development: structural-factor analysis]. Bulletin of Dnipropetrovsk University. No. 9/2. pp.46–52. [in Ukrainian].

Parkhomenko, O. M. (2005). Vykhovannia humanistychnoi spriamovanoi osobystosti u pozaurochnyi chas [Education of a humanistic personality in extracurricular activities]. Cherkasy, p.144. [in Ukrainian].

Sokolova, Alla. Estetychnyi smak yak naukova problema [Aesthetic taste as a scientific problem]. Available at: http://dspace.hnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4311/1/%D0%A1%D0%BE%D0% BA%D0%BE%D0%BB%D0%B E%D0%B2%D0%B0%20%D0%90. %20%D0%92.%20%D0%95%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%82% D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8 %D0%B9%20%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%BA.pdf (Accessed 29 May 2021). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті