СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ СИСТЕМИ ВИХОВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВІЙСЬКОВИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Євгеній Гарбар

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.239352

Ключові слова:

модель, моделювання, складові моделі, громадянська відповідальність, майбутні офіцери, військові заклади вищої освіти

Анотація

У статті обґрунтовано структурно-функціональну модель системи виховання громадянської відповідальності майбутніх офіцерів військових закладів вищої освіти, складові якої структуровані, взаємопов’язані та мають функціональну орієнтованість. Розроблена структурно-функціональна модель містить чотири взаємопов’язаних складових: змістову, методологічну, організаційну, функціональну. Розкрито змістове наповнення кожної із них. Схарактеризовано, що результативна складова структурно-функціональної моделі системи ГВ МО ВЗВО включає критерії, показники та рівні виховання ГВ МО ВЗВО, діагностичний інструментарій та результат. Доведено, що результатом взаємодії всіх складових структурно-функціональної моделі системи виховання ГВ МО ВЗВО має стати досягнення мети, а саме: підвищення рівня вихованості громадянської відповідальності майбутніх офіцерів військових закладів вищої освіти.

Біографія автора

Євгеній Гарбар

аспірант кафедри педагогіки, психології, початкової освіти та освітнього менеджменту Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Halatiuk, Yu. & Tyshchuk, V. (2005). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv fizyky do tvorchoi profesiinoi diialnosti [Preparation of future physics teachers for creative professional activity]. Pedagogy series. Vol. 19. Part. 1. pp. 307–313. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. Rivne, 552 p. [in Ukrainian].

Kravchenia, A. O. (2017). Upravlinnia yakistiu profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky [Quality management of professional training of future computer science teachers]. Candidate’s thesis. Starobilsk, 260 p. [in Ukrainian].

Kraevskiy, V. & Berezhnova, E. (2006). Metodologiya pedagogiki: novyiy etap [Methodology of pedagogy: a new stage]. Textbook. manual for stud. higher. educat. Establishments. Moscov, 400 p. [in Russian].

Lytvyn, V. A. (2021). Vykhovannia u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly vidpovidalnoho stavlennia do vzaiemodii z simieiu molodshoho shkoliara [Educating future primary school teachers to take a responsible attitude to interaction with the family of a primary school student]. Doctor’s theasis. Kharkiv, 277 p. [in Ukrainian].

Petrenko, V. M. (2016). Metodyka vykhovnoi roboty u viiskovykh pidrozdilakh [Methods of educational work in military units]. Sumy, 475 p. [in Ukrainian].

Proiekt Ukazu Prezydenta Ukrainy “Pro kontseptsiiu viiskovo-patriotychnoho vykhovannia ta hromadskoho spryiannia bezpetsi i oboroni Ukrainy” [Draft Decree of the President of Ukraine “On the concept of military-patriotic education and public assistance to the security and defense of Ukraine”]. Available at: https://www.mil.gov.ua/ministry/normativno-pravova-baza/gromadske-obgovorennya/57372/proekt-ukazu-prezidenta-ukraini-pro-konczepcziyu/. [in Ukrainian].

Saienko, M. S. Modeliuvannia yak metod naukovoho piznannia, typy modelei [Modeling as a method of scientific knowledge, types of models]. Available at: http://elib.umsa.edu.ua/bitstream/umsa/10711/1/Modeluvannya_yak_metod_naykovoho_piznannya.pdf. [in Ukrainian].

Semenova, O. V. (2015). Pedahohichne modeliuvannia: funktsii ta skladovi [Pedagogical modeling: functions and components]. The scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University: Coll. of Science. works. Vol. 3. Berdiansk, pp. 299–305. [in Ukrainian].

Teoretychni i metodychni zasady modeliuvannia fakhovoi kompetentnosti kerivnykiv zakladiv osvity [Theoretical and methodological principles of modeling the professional competence of heads of educational institutions]. Monohraf / H. V. Yelnykova, O. I. Zaichenko, V. I. Maslov et al.; (Ed.).H. V. Yelnykova. Kyiv ; Chernivtsi: Knyhy , 2010. 460 p. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2010). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Tutorial. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

Kharkivska, A. A. (2013). Modeliuvannia upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pedahohichnoho VNZ [Modeling of management of innovative development of pedagogical high school]. The theory and methods of education management: electron. Science. profession.issue. Vol. 10. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ttmuo_2013_10_47.pdf. [in Ukrainian].

Kharkivska, A. A. (2014). Systemnyi pidkhid ta innovatsii v suchasnii pedahohichnii nautsi [System approach and innovations in modern pedagogical science]. Mizhnarodnyi naukovyi visnyk : zb. nauk. st. za materialamy ХХVІІ Mizhnar. nauk.-prakt. konf., Uzhhorod – Budapesht, 26–29 lystopada 2013 roku. – International Scientific Bulletin: Coll. of Science. Art. on the Proceedings of the XXVII International. scientific-practical Conf., Uzhhorod - Budapest, November 26 –29,2013(pp. 31–35). Vol. 8 (27). Uzhhorod. [in Ukrainian].

Shtoff, V. A. (1966). Modelirovanie i filosofiya [Modeling and philosophy]. Monograf. Moscov-Leningrad, 303 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-29

Номер

Розділ

Статті