ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: СУЧАСНІ ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.255970Ключові слова:
професія, професійне самовизначення, професійна орієнтація, профорієнтаційна робота, заклад загальної середньої освіти, здобувач освітиАнотація
У статті акцентовано увагу на необхідності вдосконалення вітчизняної системи профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти. Визначено сутність поняття “професійна орієнтація”. Наголошено на взаємозв’язку професійного самовизначення здобувачів освіти з профорієнтаційною роботою закладів загальної середньої освіти України. Уточнено структуру профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти, її недоліки та проблеми. Висвітлено досвід розвинених країн світу, що мають ефективну модель профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти. Визначені основні шляхи реформування системи профорієнтаційної роботи в НУШ.
Посилання
Bilshe mozhlyvostei dlia maibutnoi kariery. Proforiientatsiia molodi (2019). [More Opportunities for Future Careers. Career guidance for young people]. Social pedagogue. No. 7 (151), pp. 4–10. [in Ukrainian].
Yehorova, Ye. V., Ihnatovych, O. M., Kobchenko, V. V., Lytvynova, N. I., Marchenko, I. B., Merzliakova, O. L., Syniavskyi, V. V., Tataurova-Osyka, H. P. & Shevchenko, A. M. (2014). Profesiina oriientatsiia [Guidance Counseling]. (Ed.). O. M. Ihnatovych. Kirovohrad, 240 p. [in Ukrainian].
Kozlyk, T. O. (2011). Z dosvidu orhanizatsii proforiientatsiinoi roboty shkoly [From the Experience in Organizing Guidance Counseling at School]. Pedagogical workshop. No. 6 (6). pp. 19 – 32. [in Ukrainian].
Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. Skhvalena kolehiieiu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy 27 zhovtnia 2016 roku [The concept of the new Ukrainian school. Approved by the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine on October 27, 2016]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf. (Accessed 06 Feb.2022). [in Ukrainian].
Mitiev, I. & Shynkar, L. (2011). Proforiientatsiina robota yak systema [Guidance Counseling as a System]. Education management. No.8 (260). pp. 24 – 27. [in Ukrainian].
Ponomarenko, O. (2011). Osoblyvosti proforiientatsiinoi roboty u navchalnykh zakladakh Velykoi Brytanii [Peculiarities of Guidance Counseling in Educational Institutions of Great Britain]. High school. No. 3. pp. 69 – 77. [in Ukrainian].
Profesiina oriientatsiia u Novii ukrainskii shkoli [Guidance Counseling in the New Ukrainian School]. Available at: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/konczepcziya-profori%D1%94ntaczii%CC%88-dlya-gromadskogo-obgovorennya-16_12_20-.pdf (Accessed 25 Jan.2022). [in Ukrainian].
Profesiini proby samovyznachennia uchniv (2015). [Professional Tests of Students’ Self-Determination]. Pedagogical workshop. No. 2 (50). pp. 33 – 38. [in Ukrainian].
Skyba, M. Yak mozhna pokrashchyty kontseptsiiu proforiientatsii shkoliariv [How to Improve the Concept of Vocational Guidance for Schoolchildren]. Available at: https://nus.org.ua/view/yak-mozhna-pokrashhyty-kontseptsiyu-proforiyentatsiyi-shkolyariv/ (Accessed 20 Jan. 2022). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.