ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОРФЕМНО-СЛОВОТВІРНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ (на прикладі ігрових технологій і технологій розвитку критичного мислення)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265794Ключові слова:
морфемно-словотвірні компетенції, будова слова, способи творення слів, здобувач початкової освіти, технології навчання, дидактичні ігри, критичне мисленняАнотація
Статтю присвячено проблемі формування морфемно-словотвірних компетенцій молодших школярів. Здійснено аналіз наукових досліджень з означеної проблеми.
Висвітлено доцільність ознайомлення дітей на пропедевтичному рівні із засобами словотворення у процесі вивчення морфемної будови слова і морфології, а також особливості формування морфемно-словотвірних компетенцій через ігрові технології навчання і технології розвитку критичного мислення, подано завдання на основі різноманітних стратегій.
Стаття стане у нагоді викладачам ЗВО, учителям початкової школи та студентам.
Посилання
Hordiienko, O. A. (2014). Rozvyvalna spriamovanist urokiv vyvchennia budovy slova v pochatkovykh klasakh [Developmental focus of lessons on the study of word structure in primary grades]. Scientific notes of Nizhyn Mykola Gogol State University. Nizhyn, no. 3, pp. 151–155. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (2018). [State standard of primary education]. Available at: http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument (Accessed 7 July 2022). [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklpediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].
Vashulenko, M. S. (Ed.). (2011). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methods of teaching the Ukrainian language in primary school]. Kyiv, 364 p. [in Ukrainian].
Pentylyuk, M. I. (Ed.). (2004). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methods of teaching the Ukrainian language in secondary educational institutions]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].
Naumchuk, V. I. & Naumchuk M. M. (2018). Ukrainska mova. Bukvar [Ukrainian language. Primer]. Part. 1. Ternopil, 112 р. [in Ukrainian].
Bibik, N. M. (Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].
Pometun, O. I., Sushchenko, I. M. (2017). Putivnyk z rozvytku krytychnoho myslennia v uchniv pochatkovoi shkoly [Guide to the development of critical thinking in primary school students]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].
Pototska, T. F. (1991). Systema robota nad rozdilom “Budova slova” v pochatkovykh klasakh: metod. lyst [He system of work on the section “Structure of words” in elementary grades: method. letter]. Kyiv, 63 p. [in Ukrainian].
Tiahlo, O. V. (2008). Krytychne myslennia [Critical thinking]. Kharkiv, 189 p. [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Primary school didactics]. Kyiv, 368 р. [in Ukrainian].
Roma, O. (Ed.). (2018). Shist tsehlynok v osvitnomu prostori shkoly [Six bricks in the educational space of the school]. The LEGO Foundation, 32 р. [in Ukrainian].
Shkvyr, O. V. (2019). Krytychne myslennia molodshykh shkoliariv: sutnist i osoblyvosti [Critical thinking of younger schoolchildren: essence and features]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 4, pp. 27–32. [in Ukrainian].
Ennis, R. H. (2003). Сritical Thinking Assessment. Hampton Press, 365 р. [in English].
Lipman, M. (2003). Thinking in Education (2nd ed.). New York: Cambridge University Press, 300 р. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.