ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОРФЕМНО-СЛОВОТВІРНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ (на прикладі ігрових технологій і технологій розвитку критичного мислення)

Автор(и)

  • Лада Чемоніна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.265794

Ключові слова:

морфемно-словотвірні компетенції, будова слова, способи творення слів, здобувач початкової освіти, технології навчання, дидактичні ігри, критичне мислення

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування морфемно-словотвірних компетенцій молодших школярів. Здійснено аналіз наукових досліджень з означеної проблеми.

Висвітлено доцільність ознайомлення дітей на пропедевтичному рівні із засобами словотворення у процесі вивчення морфемної будови слова і морфології, а також особливості формування морфемно-словотвірних компетенцій через ігрові технології навчання і технології розвитку критичного мислення, подано завдання на основі різноманітних стратегій.

Стаття стане у нагоді викладачам ЗВО, учителям початкової школи та студентам.

Біографія автора

Лада Чемоніна

кандидатка педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Hordiienko, O. A. (2014). Rozvyvalna spriamovanist urokiv vyvchennia budovy slova v pochatkovykh klasakh [Developmental focus of lessons on the study of word structure in primary grades]. Scientific notes of Nizhyn Mykola Gogol State University. Nizhyn, no. 3, pp. 151–155. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity (2018). [State standard of primary education]. Available at: http://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity-dokument (Accessed 7 July 2022). [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklpediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Vashulenko, M. S. (Ed.). (2011). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methods of teaching the Ukrainian language in primary school]. Kyiv, 364 p. [in Ukrainian].

Pentylyuk, M. I. (Ed.). (2004). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v pochatkovii shkoli [Methods of teaching the Ukrainian language in secondary educational institutions]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].

Naumchuk, V. I. & Naumchuk M. M. (2018). Ukrainska mova. Bukvar [Ukrainian language. Primer]. Part. 1. Ternopil, 112 р. [in Ukrainian].

Bibik, N. M. (Ed.). (2018). Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Pometun, O. I., Sushchenko, I. M. (2017). Putivnyk z rozvytku krytychnoho myslennia v uchniv pochatkovoi shkoly [Guide to the development of critical thinking in primary school students]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Pototska, T. F. (1991). Systema robota nad rozdilom “Budova slova” v pochatkovykh klasakh: metod. lyst [He system of work on the section “Structure of words” in elementary grades: method. letter]. Kyiv, 63 p. [in Ukrainian].

Tiahlo, O. V. (2008). Krytychne myslennia [Critical thinking]. Kharkiv, 189 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O. Ya. (2012). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Primary school didactics]. Kyiv, 368 р. [in Ukrainian].

Roma, O. (Ed.). (2018). Shist tsehlynok v osvitnomu prostori shkoly [Six bricks in the educational space of the school]. The LEGO Foundation, 32 р. [in Ukrainian].

Shkvyr, O. V. (2019). Krytychne myslennia molodshykh shkoliariv: sutnist i osoblyvosti [Critical thinking of younger schoolchildren: essence and features]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 4, pp. 27–32. [in Ukrainian].

Ennis, R. H. (2003). Сritical Thinking Assessment. Hampton Press, 365 р. [in English].

Lipman, M. (2003). Thinking in Education (2nd ed.). New York: Cambridge University Press, 300 р. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-18

Номер

Розділ

Статті