ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ КОУЧИНГУ У ФОРМУВАННІ КОГНІТИВНОЇ ГНУЧКОСТІ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.267216Ключові слова:
майбутній менеджер освіти, когнітивна гнучкість, когнітивна регідність, коучинг, техніка “сильних запитань”, модель GROWАнотація
Здійснено науково-теоретичне обґрунтування доцільності й ефективності використання двох базових інструментів коучингу (техніка “сильних запитань” та модель GROW) у формуванні когнітивної гнучкості як важливої особистісної і професійної якості майбутнього менеджера освіти. Показано можливості використання коучингової техніки “сильних запитань” та моделі GROW у розвитку когнітивної гнучкості майбутніх фахівців.
Посилання
Hrynova, M.V. Samorehuliatsiia menedzhera osvity [Self-regulation of the education manager]. Available at: https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/02/GrinyovaM.-Self-regulation-of-manager-of-education.pdf [in Ukrainian].
Kolominskyi, N.L. Psykholohiia menedzhmentu v osviti (sotsialno-psykholohichnyi aspekt) [Psychology of management in education (social-psychological aspect)]. Monograf. Kyiv, 286 р. [in Ukrainian].
Kouchynh – instrument osobystoho i profesiinoho rozvytku [Coaching is a tool for personal and professional development]. URL: http: www.lifecoach.com.ua/ [in Ukrainian].
Oleksin, Yu.P. & Tsinivskyi, I.O. Spetsyfika pidhotovky menedzheriv osvity v Ukraini [Specifics of education manager training in Ukraine]. Available at: https://www.sworld.com.ua/14/3.pdf. (Аccessed 14 Jan. 2022) [in Ukrainian].
Semez, A.A. (2011). Menedzhment osvity [Management of education]. Kirovohrad, 168 р. [in Ukrainian].
Hernova, T.Yu., Holiiad, I.S. & Tishchuk, O.A. (2016). Pedahohichnyi kouchynh [Pedagogical coaching]. Kyiv, 166 р. [in Ukrainian].
Boger-Mehall, S.R. (1996). Cognitive Flexibility Theory: Implications for Teaching and Teacher Education. In B. Robin, J. Price, J. Willis & D. Willis. Available at: www.learntech lib.org ›primary... [in English].
Dilts, R.В. (2003). From Coach to Awakener. California: Meta Publications. 368 p. Available at: https://idoc.pub/documents/robert-dilts-from-coach-to-awakener-meta-publications-2003 [in English].
Downey, М. (2003). Effective Coaching: Lessons from the Coach’s Coach: Lessons from the Coaches’ Coach. 196 p. [in English].
Executive Function Fact Sheet. Learning Disabilities Executive Function Fact Sheet. Learning Disabilities (NCLD). (2005). Available at: www.nsadhd.org › uploads. [in English].
Fine, A. (2018). What is the GROW Model. Inside Out Development. Available at: https://www.insideoutdev.com/about-us/what-is-the-grow-model/ [in English].
Leonard, J.T. (1998). The Portable Coach Scribner. 183 p. [in English].
Miyake, А., Friedman, N.P., Emerson, M.J., Witzki, A.H., Howerter, А. & Wager, T.D. (2000). The Unity and Diversity of Executive Functions and Their Contributions to Complex “Frontal Lobe” Tasks: A Latent Variable Analysis. Cognitive Psychology. Vol. 41, Issue 1. рр. 49–100. doi:10. 1006/cogp.1999.0734. PMID 10945922 [in English].
Palmer, S. & Whybrow, A. (2007). Handbook of Coaching Psychology: A Guide for Practitioners. London: Routledge, 237 р. [in English].
Rogers, J. (2004). Coaching skills: A handbook. New York: Open University Press, 176 р. [in English].
Scott, W.A. (1962). Cognitive complexity and cognitive flexibility. American Sociological Association. Vol. 25. рр. 405–414. doi:10.2307/2785779 [in English].
Spiro, R., Collins, B.P. & Ramchandran, A.R. (2006). Modes of Openness and Flexibility in Cognitive Flexibility. Hypertext Learning Environments. doi: 10.4018/978-1-59904325-8.ch002 [in English].
Thorpe, S. & Clifford, J. (2003). Coaching Handbook: An Action Kit for Trainers and Managers. London: Cogan Page. [in English].
Whitmore, J. (2009). Coaching for Performance: Growing People, Performance and Purpose. London: Nicholas Brealey. [in English].
World economic forum. (2020). 180 p. Available at: https://www.sncmedia. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.