ФОРМУВАННЯ ОЦІНЮВАЛЬНО-АНАЛІТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Оксана Шквир
  • Ірина Гайдамашко
  • Галина Дудчак
  • Наталія Казакова
  • Наталія Сівак

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.273206

Ключові слова:

оцінювання навчальних досягнень учнів; оцінювально-аналітична компетентність; майбутні учителі початкових класів; критерії оцінювання; шляхи формування оцінювально-аналітичної компетентності

Анотація

У статті акцентовано увагу на необхідності оновлення процесу формування оцінювально-аналітичної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено сутність понять “оцінка”, “формувальне оцінювання”, “підсумкове оцінювання”, “оцінювально-аналітична компетентність майбутніх учителів початкових класів”. Визначено критеріальний апарат рівня сформованості оцінювально-аналітичної компетентності вчителя початкових класів. Висвітлено досвід викладачів кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії щодо реалізації шляхів формування оцінювально-аналітичної компетентності майбутніх учителів початкових класів.

Біографії авторів

Оксана Шквир

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Ірина Гайдамашко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Галина Дудчак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Наталія Казакова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Наталія Сівак

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary] Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: pryiniatyi 21.02.2018 r. [State Standard of Primary Education: adopted on February 21, 2018]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF. (Accessed 08 Jan. 2023). [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv 1–4 klasiv [Methodological Recommendations for Evaluating the Educational Achievements of Pupils in Grades 1–4]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-metodichni-rekomendaciyi-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv/. (Accessed 09 Jan. 2023). [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a Teacherʼs Guide]. (Ed.). N.M. Bibik. Kyiv, 2019. 208 p. [in Ukrainian].

Profesiinyi standart za profesiiamy “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)” [Professional Standard for the Professions “Primary school teacher of a general secondary education institution”, “Teacher of a general secondary education institution”, “Teacher of primary education (with a diploma of a junior specialist)”]. Approved by the order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine dated 12.23.2020 No. 2736-20. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20. (Accessed 10 Jan. 2023). [in Ukrainian].

Fidkevych, O.L. (2019). Navchalno-metodychnyi posibnyk “Nova ukrainska shkola: teoriia i praktyka formuvalnoho otsiniuvannia u 1–2 klasakh zakladiv zahalnoi serednoi osvity” [New Ukrainian School: Theory and Practice of Formative Evaluation in 1st – 2nd Grades of General Secondary Education Institutions]. Kyiv, 64 p. [in Ukrainian].

Shkvyr, O., Dudchak, H., Kazakova, N. & Sivak, N. (2022). Formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh mahistriv pochatkovoi osvity [Formation of Professional Competences of Future Masters of Primary Education]. Youth & market. Drohobych: “Shvydkodruk”, No. 1 (199), January, pp. 49–56. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті