ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО СВІТОБАЧЕННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Валентина Водяна
  • Людмила Щур
  • Сергій Маловічко
  • Анатолій Баньковський
  • Ірина Машталер
  • Тетяна Солонинка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289408

Ключові слова:

естетичне світобачення; діти; молодь; мистецькі школи; хореографічне мистецтво; музичне мистецтво; образотворче мистецтво; інклюзивна освіта

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей формування естетичного світобачення дітей та молоді у процесі здобування мистецької освіти і залучення до художньо-творчої діяльності, що здійснюється у закладах позашкільної освіти, зокрема, у мистецьких школах. Виокремлено низку проблем, які знижують ефективність цього процесу. Запропоновано комплекс заходів для удосконалення системи позашкільної мистецької освіти в Україні.

Біографії авторів

Валентина Водяна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Людмила Щур

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Сергій Маловічко

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ірина Машталер

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри теоретичних основ та методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Солонинка

керівник та головний хореограф Тернопільської танцювальної школи “T.S.”

Посилання

Brylin, E. (2013). Estetychna svidomist yak oznaka fakhovoyi maysternosti maybutnoho uchytelya [Aesthetic consciousness as a sign of professional skill of the future teacher]. Actual problems of modern science and scientific research: coll. of science works. Vinnytsya, Vol. 1, pp. 146–150. [in Ukrainian].

Horokhova, O.V. (2006). Aksiolohichna sutnist estetychnoyi svidomosti [Axiological essence of aesthetic consciousness]. Practical philosophy: a scientific journal. No. 4, pp. 130–135. [in Ukrainian].

Mystetski shkoly (2018). [Art schools]. State Statistics Service of Ukraine. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2012/cltr_rik/cltr_u/shkev_u.html [in Ukrainian].

Ponad 1,6 tys. obyektiv kulturnoyi infrastruktury Ukrayiny postrazhdaly cherez rosiysku ahresiyu – Minkultury (2023). [More than 1.6 thousand objects of cultural infrastructure of Ukraine were damaged due to Russian aggression – Ministry of Culture]. Available at: https://interfax.com.ua/news/general/932148.html [in Ukrainian].

Popudribko, N. (2022). Yak pratsyuvatymut muzychni shkoly, koledzhi ta litseyi v umovakh viyny [How music schools, colleges and lyceums will work in the conditions of war]. Social culture. Available at: https://suspilne.media/278793-ak-pracuvatimut-muzicni-skoli-koledzi-ta-licei-v-umovah-vijni-derzmistectv/ [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennya pereliku typiv pozashkilnykh navchalnykh zakladiv i Polozhennya pro pozashkilnyy navchalnyy zaklad: Postanova KMU vid 6 travnya 2001 r. № 433 (2001). [On the approval of the list of types of extracurricular educational institutions and the Regulations on extracurricular educational institutions: Resolution of the CMU dated May 6, 2001 No. 433]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/433-2001-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennya Polozhennya pro mystetsʹku shkolu: Nakaz MKU vid 9 serpnya 2018 r. № 686 (2018). [On the approval of the Regulation on the art school: Order of the MKU dated August 9, 2018 No. 686]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1004-18#Text [in Ukrainian].

Pochatkova mystetska osvita (2023). [Elementary art education]. State Agency of Ukraine for Arts and Art Education. Available at: https://www.dnmczkmo.org.ua/mystetska-osvita/pochatkova-mystetska-osvita/ [in Ukrainian].

Pochatkova ta profilna mystetska osvita (2021). [Primary and professional art education]. State Agency of Ukraine for Arts and Art Education. Available at: https://arts.gov.ua/misteczka-osvita/pochatkova-profilna-mysteczka-osvita/ [in Ukrainian].

Symonenko, S. (2023). Uchni mystetskykh shkil budut zvilneni vid platy za navchannya, yakshcho khtos z batkiv zahynuv pid chas zakhystu Ukrayiny [Students of art schools will be exempted from tuition fees if one of their parents died during the defense of Ukraine]. The site of the city of Bila Tserkva. Available at: https://www.04563.com.ua/news/3612385/ucni-misteckih-skil-budut-zvilneni-vid-plati-za-navcanna-akso-htos-iz-batkiv-zaginuv-pid-cas-zahistu-ukraini [in Ukrainian].

Stukalo, O. (2023). Muzyka, yaka obyednala: yak zavdyaky metsenatam z Nimechchyny ta Ukrayiny pererodylasya Buchanska shkola mystetstv [Music that united: how the Buchansk School of Arts was reborn thanks to patrons from Germany and Ukraine]. Heading. Available at: https://rubryka.com/article/buchanska-shkola-mystetstv/ [in Ukrainian].

Shchodo osvitnoho protsesu v mystetskykh shkolakh v umovakh voyennoho stanu (2022). [Regarding the educational process in art schools under martial law]. Available at: https://mkip.gov.ua/news/7015.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті