ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ПАРТНЕРСЬКИХ ВЗАЄМИН ІЗ БАТЬКАМИ УЧНІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304350

Ключові слова:

підготовка майбутніх учителів; партнерські взаємини; педагогічні умови; підготовка здобувачів вищої педагогічної освіти до встановлення партнерських взаємин із батьками учнів.

Анотація

У статті здійснено аналіз проблеми професійної підготовки майбутніх педагогів до встановлення партнерських взаємин із батьками учнів. Запропоновано здійснювати вивчення змістового модуля “Організація партнерських взаємин вчителя з батьками учнів” у межах обов’язкової навчальної дисципліни педагогіка шляхом створення визначених педагогічних умов (стимулювання ціннісно-мотиваційного та відповідального ставлення до взаємин із батьками на засадах педагогіки партнерства, використання інноваційних форм і методів навчання (перевернуте навчання, професійні ігри та ігрові ситуації). Доведено, що такий підхід забезпечує ознайомлення майбутніх учителів з особливостями налагодження партнерських взаємин із батьками учнів, а також практичну підготовку студентів до впровадження здобутого досвіду в майбутній професійній діяльності.

Біографія автора

Надія Щербакова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Androshchuk, I.V. (2017). Pedahohichna vzaiemodiia u profesiinii diialnosti: navch. posib. [Pedagogical interaction in professional activity: training. manual]. Khmelnytskyi, 190 p. [in Ukrainian].

Bobro, A. (2024). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do pedahohichnoho partnerstva z subiektamy osvitnoho protsesu [Preparation of future primary school teachers for pedagogical partnership with the subjects of the educational process]. Proceedings. Series Psychological and pedagogical sciences (Nizhyn State University named after Mykola Khogoly), No. 4, pp. 73–80. Available at: https://lkp.ndu.edu.ua/index.php/nz/article/view/1089. [in Ukrainian].

Didukh, V.V. (2020). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do vzaiemodii z uchasnykamy osvitnoho protsesu yak aktualna problema profesiino-pedahohichnoi osvity [Formation of the readiness of future primary school teachers to interact with participants in the educational process as an actual problem of professional and pedagogical education]. Theory and methodology of professional education, Vol. 22 (4), pp. 131−134. Available at: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/22/part_4/28.pdf. [in Ukrainian].

Yepikhina, M. (2022). Sutnist ta struktura hotovnosti maibutnoho vchytelia do partnerskoi vzaiemodii v pochatkovii shkoli [The essence and structure of the future teacher’s readiness for partnership interaction in primary school]. Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy. No. 38 (2). pp. 36–43. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.386 [in Ukrainian].

Kobernyk, H. & Kobernyk, O. (2022). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv do pedahohichnoho partnerstva z subiektamy osvitnoho protsesu [Professional training of future teachers for pedagogical partnership with subjects of the educational process]. The multidisciplinary international magazine “Věda a perspektivy”. No. 5 (12). pp. 106–117. Available at: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/1576 [in Ukrainian].

Kuzemko, L.V. (2021). Dosvid formuvannia hotovnosti do partnerskoi vzaiemodii u maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [The experience of forming readiness for partnership interaction among future primary school teachers]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 78, pp. 198–203. Available at: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/78/37.pdf. [in Ukrainian].

Petruk, L. (2023). Samostiina robota studentiv u konteksti formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv [Independent work of students in the context of formation of professional competences of future teachers]. Youth & market. No. 1. pp. 108–112. Available at: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/273460/270062. [in Ukrainian].

Sevastiuk, M.S. (2022). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty z batkamy v umovakh zmishanoho ta dystantsiinoho navchannia molodshykh shkoliariv [Training of future primary school teachers to work with parents in the conditions of mixed and distance learning of junior high school students]. Scientific notes: coll. of science Art. Kyiv, Vol. CLIII (153). pp. 137–147. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38840. [in Ukrainian].

Sinelnykova, N. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do pedahohichnoi vzaiemodii z batkamy zasobamy IKT [Preparation of future primary school teachers for pedagogical interaction with parents by means of ICT]. Information technologies and teaching aids. Vol. 67. No. 5. pp. 226‒238. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2018_67_5_20. [in Ukrainian].

Shcherbakova, N. & Yaroshchuk, L. (2023). Profesiina pidhotovka vchytelia pochatkovoi shkoly do spivpratsi z batkamy uchniv [Professional training of primary school teachers for cooperation with parents of students]. Herald of Cherkasy University. Ser. Pedagogical sciences. No. 2. pp. 185–190. Available at: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4814. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті