ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА: ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ І ВДОСКОНАЛЕННЯ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307845

Ключові слова:

професійно-педагогічна підготовка; компетентність; контекстне навчання; самостійна робота студентів; проєктний метод навчання.

Анотація

У статті проаналізовано сучасні тенденції розвитку і модернізації системи професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців. Актуалізовано значущість контекстного навчання як такого, що забезпечує спрямування змістового потенціалу навчальних предметів, а також методів та форм навчання на формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Визначено роль і місце в системі професійно-педагогічної підготовки самостійної роботи студентів і проєктного методу навчання як перспективних засобів формування предметних і надпредметних результатів освітньої діяльності.

Біографії авторів

Володимир Товстоган

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу “Херсонська академія неперервної освіти”

Ірина Брюховецька

кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри біології та хімії Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Валентина Габрик

старший викладач Українсько-Американського Університету Конкордія

Посилання

Androshchuk, I. (2023). Suchasni tendentsii rozvytku osvity v Ukraini [Modern trends in the development of education in Ukraine]. Youth & market. No. 1 (209). pp. 17–21. [in Ukrainian].

Bodak, V. (2022). Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini [Trends in the development of higher education in Ukraine]. Human Studies. Series of “Philosophy”. No. 45. pp. 13–24. [in Ukrainian].

Huraliuk, A.H. (2021). Tsyfrovizatsiia yak umova rozvytku systemy osvity. Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity [Digitization as a condition for the development of the education system. Development trends of higher education]. Bulletin of the T.H. Shevchenko National University “Chernihiv Colehium”. No. 13 (169). pp. 3–8. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S. (2016). Intehratyvni tendentsii zmistu osvity v pidhotovtsi vchyteliv [Integrative trends in the content of education in teacher training]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems.Vol. 44. pp. 66–72. [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. (2018). Suchasni tendentsii rozvytku vyshchoi osvity [Modern trends in the development of higher education]. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii “Innovatsiini aspekty pidhotovky fakhivtsiv v umovakh modernizatsii osvitnoho prostoru”: Zb. nauk.prats. – Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical Internet conference “Innovative aspects of training specialists in the conditions of modernization of the educational space”: Collection. of science works. Novohrad-Volynskyi, Vol. 1. 283 p.; pp. 12–21. [in Ukrainian].

Kaleniuk, I. (2011). Suchasni tendentsii rozvytku osvity u hlobalnomu seredovyshchi [Modern trends in the development of education in a global environment]. University Education. No. 1. pp. 20–28. [in Ukrainian].

Kucherak, I.V. (2020). Tsyfrovizatsiia ta yii vplyv na osvitnii prostir u konteksti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei [Digitization and its impact on the educational space in the context of the formation of key competencies]. Innovative Pedagogy. Issue. 22. Vol. 2. pp. 91–94. [in Ukrainian].

Myronchuk, N.M. (2018). Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii [Contextual approach in preparing students for professional activity in foreign pedagogical theory]. Creative pedagogy: science and method. magazine. Polissya Academy of International Cooperation in Creative Pedagogy. Zhytomyr, Vol. 13. pp. 95–101. [in Ukrainian].

Samostiina robota studentiv [Independent work of students]. Educational method manual / Mariia Shved. Lviv, 2013. 205 p. [in Ukrainian].

Turianytsia, V.V. & Turianytsia, V.V. (2016). Samostiina robota studentiv yak vyd tvorchoi diialnosti, faktor modernizatsii navchalnoho protsesu ta pidvyshchennia yakosti vyshchoi osvity [Independent work of students as a type of creative activity, a factor in the modernization of the educational process and improving the quality of higher education]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work”. Vol. 1 (38). pp. 302–305. [in Ukrainian].

Berns R.G. and Patricia M. Erickson (2001). Contextual Teaching and Learning: Preparing Students for the New Economy. The Highlight Zone: Research and Work. No. 5. pp. 1–8. Available at: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.453.3887&rep =rep1&type=pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті