РОЛЬ ПАРТНЕРСТВА СТЕЙКХОЛДЕРІВ І ЗАКЛАДУ ОСВІТИ В УПРОВАДЖЕННІ ДУАЛЬНОЇ ФОРМИ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307876

Ключові слова:

дуальна форма здобуття освіти; дуальне навчання; професійна освіта; партнерство; стейкхолдери.

Анотація

У статті актуалізовано проблему впровадження дуальної форми здобуття освіти в сучасних умовах ринку праці. Виокремлено характерні риси дуальної вищої освіти. Схарактеризовано дві моделі дуальної форми здобуття освіти: з інтегрованою практичною підготовкою та з інтегрованою професійною діяльністю. Розкрито особливості співпраці між закладами вищої освіти і стейкхолдерами на макро-, мезо- й мікрорівні. Виокремлено ключових стейкхолдерів на кожному рівні та їх функції у реалізації дуальної форми здобуття освіти.

Біографія автора

Олег Кучер

аспірант Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Посилання

Boichevska, I.B. Osoblyvosti profesiinoho navchannia v mezhakh dualnoi systemy osvity v Nimechchyni [Peculiarities of vocational training within the framework of the dual system of education in Germany]. Available at: http://surl.li/uaigw [in Ukrainian].

Davlikanova, O.B. (2021). Rozvytok menedzhmentu dualnoi vyshchoi osvity v Ukraini [Development of dual higher education management in Ukraine]. Doctorʼs thesis. Sumy, 322 p. [in Ukrainian].

Zhyvotova, S. (2022). Sut dualnoi formy zdobuttia osvity v suchasnykh umovakh [The essence of the dual form of education in modern conditions]. Bulletin of the Dnipro Academy of Continuing Education “Public Management and Administration”. No. 1 (2). pp. 55–59. [in Ukrainian].

Kovalchuk, A.V. (2023). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future teachers of professional education in conditions of digitalization]. Youth & market. No. 11–12 (219–220), pp. 148–153. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.296992 [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2021). Problemy kvalifikatsiinoho rozryvu ta rol universytetiv u yikh vyrishenni [Problems of the qualification gap and the role of universities in solving them]. Pidhotovka maistra vyrobnychoho navchannia, vykladacha profesiinoho navchannia do vprovadzhennia v osvitnii protses innovatsiinykh tekhnolohii. Materialy V Vseukrainskoho naukovo-metodychnoho seminaru (5 lystopada 2021 r.) – Preparation of a master of industrial training, a teacher of professional training for the introduction of innovative technologies into the educational process. materials of the V All-Ukrainian Scientific and Methodological Seminar (November 5, 2021). Hlukhiv, 2021. pp. 14–16. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. (2021). Shliakhy podolannia kvalifikatsiinoho rozryvu v pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv [Ways to overcome the qualification gap in the training of future specialists]. Profesiine stanovlennia osobystosti: problemy i perspektyvy : tezy dop. ХІ mizhnar. nauk.-prakt. konferentsii (m. Khmelnytskyi, 25–26 lystop. 2021 r.) – Professional development of personality: problems and prospects: theses add. XI International science and practice conference (Khmelnytskiy, November 25–26, 2021). pp. 27–28. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Ihnatenko, S.V. (2019). Uprovadzhennia dualnoi osvity v profesiinii (profesiino-tekhnichnii) osviti [Implementation of dual education in professional (vocational and technical) education]. Bulletin of the Hlukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko.Hlukhiv. pp. 120–132. [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii shchodo vprovadzhennia dualnoi formy zdobuttia osvity [Methodological recommendations for the implementation of a dual form of education]. Buhaichuk V., Buchynska O., Davlikanova O., Kovalchuk S., Leu-Severynenko S., Lylyk I., Perevozova I., Romanov M., Serik M., Chaikovska A. / (Ed.). M. Romanova. Kyiv, 2023. 281 p. [in Ukrainian].

Pidhotovka maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu : kol. monohrafiia [Training of future teachers of professional training on the foundations competence approach: col. monograph]. (Ed.). V.I. Kovalchuk. Hlukhiv, 2020. 194 p. [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu [About higher education]. The Law of Ukraine dated December 18 2019 No. 392-IX. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Shcho take dualna osvita? Oboviazky storin. Kompaniia [What is dual education? Obligations of the parties. Company]. Availablea at: https://drive.google.com/file/d/1UxHxp-bJGc6qYlGXptqLb_8kN2uvjQy/view[in Ukrainian].

Kovalchuk, V. & Soroka, V. (2020). Developing digital competencyin future masters of vocational training. Professional Pedagogics. No. 1. pp. 96–103. [in English].

Kovalchuk, V., Androsenko, A., Boiko, А., Tomash, V. & Derevyanchuk, O. (2022). Development of pedagogical skills of future teachers of labor education and technology by means of digital technologies. International Journal of Computer Science and Information Security. No. 22 (9), pp. 551–560. DOI: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.71. [in English].

Kovalchuk, V., Maslich, S., Tkachenko, N., Shevchuk, S. & Shchypska, T. (2022). Vocational education in the context of modern problems and challenges. Journal of Curriculum and Teaching, No. 11 (8), pp. 329–338. DOI: 10.5430/jct.v11n8p329 [in English].

Vasyl Kovalchuk, Inna Marynchenko, Andii Sherudylo, Bohdan Vovk, Tatiana Samus, Valerii Soroka (2021). Implementation of the learning model based on the results of future vocational teachers’ professional training. AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research. Vol. 11, Issue 2, Special Issue XXI. рр. 214–219. DOI: 10.33407 / ITLT.V6014.1681 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті