ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307880

Ключові слова:

інтерактивні технології; загальнокультурна компетентність; майбутні педагоги; культурна адаптація; освітній процес; заклад вищої освіти.

Анотація

Стаття присвячена інтерактивним технологіям у формуванні загальнокультурної компетентності майбутніх педагогів. Результати дослідження показують, що загальнокультурна компетентність педагогів є комплексним поняттям, яке залежить від безперервного навчання, особистої мотивації та здатності до культурної адаптації. Це є важливим фактором для ефективної культурної інтеграції та формування всебічно розвинених особистостей. Практичне значення дослідження полягає у впровадженні інтерактивних технологій у процес підготовки педагогів, що слугує поліпшенню їх загальнокультурної компетентності та ефективній майбутній професійній діяльності.

Біографії авторів

Валентина Матіяш

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Тетяна Гладюк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Микола Гладюк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри хімії та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Анатолій Баньковський

заслужений працівник культури України, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Валентина Водяна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Dubaseniuk, O. (2013). Zahalnokulturna kompetentnist: sutnist ta naukovi pidkhody [General Cultural Competence: Essence and Scientific Approaches]. Formation of general cultural competence of future specialists: collection of scientific works of young scientists / Ministry of Education and Science of Ukraine, Zhytomyr Ivan Franko State University; (Ed.). O.S. Bereziuk, O.M. Vlasenko. Zhytomyr, 122 p. [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII: potochna redaktsiia vid 24.03.2024. [On education: Law of Ukraine of 05.09.2017 No. 2145-VIII: current version of 24.03.2024]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Accessed 07 May 2024) [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (1999). Osnovy pedahohichnoi maisternosti [Fundamentals of Pedagogical Mastery]. Kyiv, 412 p. [in Ukrainian].

Kalinin, V.O. (2003). Osoblyvosti formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia inozemnoi movy u protsesi profesiino-pedahohichnoi pidhotovky [Features of Forming Sociocultural Competence of Future Foreign Language Teachers in the Process of Professional and Pedagogical Training]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. No. 12. Zhytomyr, pp. 154–157. [in Ukrainian].

Kniaziian, M.O. (2016). Zahalnokulturna kompetentnist maibutnikh uchyteliv yak naukova problema [General Cultural Competence of Future Teachers as a Scientific Problem]. Pedagogy and psychology: coll. of science works. No. 55, Kharkiv, pp. 164–170. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. (2012). Strukturni komponenty pedahohichnoi maisternosti maistra vyrobnychoho navchannia PTNZ [Structural Components of Pedagogical Mastery of Vocational Training Masters of Vocational Education Institutions]. In Innovatsiini tekhnolohii v osviti: materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii “Innovatsiini tekhnolohii v osviti”, 27–29 veresnia 2012 r. – Innovative technologies in education: materials of the VIII International scientific and practical conference “Innovative technologies in education”, September 27–29, 2012, m. Yalta, pp. 214–216. [in Ukrainian].

Mykytiuk, I.A. (2007). Sutnist pedahohichnoi kultury yak suspilno-istorychnoho yavyshcha [The Very Nature of Pedagogical Culture as a Socio-Historical Phenomenon]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/361037474_ [in Ukrainian].

Ministerstvo Osvity i Nauky Ukrainy. (2002). Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti [National Doctrine for the Development of Education in Ukraine in the 21st Century]. Education, April 24 – May 1. [in Ukrainian].

Tereshchuk, A. (2012). Problemy profesiinoi oriientatsii ta samovyznachennia uchniv starshoi shkoly [Problems of Professional Orientation and Self-Determination of Senior School Students]. Educational Dimension, No. 36, pp. 458–464. DOI: https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3461 [in Ukrainian].

Tytyrenko, V.P. & Okhrimenko, L.S. (2018). Formuvannia zahalnokulturnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia trudovoho navchannia [Formation of General Cultural Competence of Future Teachers of Labor Training]. Psychological-pedagogical problems of the rural school: coll. of science works. No. 59, Uman, pp. 36–42. [in Ukrainian].

Yakovlieva, M. (2013). Zmist ta struktura zahalnokulturnoi kompetentnosti u suchasnykh doslidzhenniakh pry vykladanni inozemnoi movy u vyshchykh yurydychnykh navchalnykh zakladakh [Content and Structure of General Cultural Competence in Modern Research in Teaching Foreign Languages in Higher Legal Educational Institutions]. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Series: Pedagogical sciences, No. 121 (1), pp. 181–185. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2013_121%281%29_44 [in Ukrainian].

Cultural Competence: A Primer for Educators. SweetStudy, 2006. Available at: https://www.sweetstudy.com/files/culturalcompetence-vanroekel-nea-08-pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті