ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ МЕДИЧНОЇ ТА ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320330

Ключові слова:

інноваційні методи навчання; медична освіта; фармацевтична освіта; природничі дисципліни.

Анотація

У статті проаналізовано інноваційні підходи, які доцільно застосовувати при викладанні природничих дисциплін, що враховують сучасні досягнення біології та хімії у галузях генних і клітинних технологій, імунотерапії, фармакогенетики, персоналізованої медицини, їх впровадження у медицину та фармацію. Акцентовано увагу на інтерактивному навчанні, міждисциплінарній інтеграції, технології проблемного навчання, застосуванні структурно-логічних схем, візуалізації за допомогою комп’ютерного та мультимедійного обладнання, віртуальних лабораторій, використанні ліцензійних програмних продуктів.

Біографії авторів

Олена Снісар

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри природничих дисциплін Черкаської медичної академії

Любов Білик

кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи та післядипломної освіти, доцент кафедри природничих дисциплін Черкаської медичної академії

Ольга Самогулова

викладач циклової комісії фундаментальних та природничих дисциплін Черкаської медичної академії

Оксана Кухнюк

доктор філософії (аграрні науки), доцент, завідувач кафедри фармацевтичних дисциплін Черкаської медичної академії  

Федір Боєчко

доктор біологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, викладач кафедри природничих дисциплін Черкаської медичної академії

Посилання

Isaieva, O. & Shainer, H. (2022). Efektyvnist orhanizatsii samostiinoi roboty u vyshchykh medychnykh zakladakh [Efficiency of self-study organizationin higher medical institutions]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, No. 5 (203), pp. 46–49. [in Ukrainian].

Kalibabchuk, V.O., Stuchynska, N.V. & Lysenko, T.A. (2011). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv z medychnoi khimii zasobamy IKT [Organization of independent student work in medical chemistry informatsional and communication technologies]. Available at: file:///D:/Users/Admin/Downloads/admin,+484-1428-2-RV.pdf (Accessed 30 Dec. 2024). [in Ukrainian].

Karpenko, Yu.P. (2024). Vykorystannia novitnikh osvitnikh tekhnolohii pry vyvchenni khimii [Using the latest educational technologies when studying chemistry]. Successes and Achievements in Science, Kyiv, No. 1 (1), pp. 425–432. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-1(1)-425-432 [in Ukrainian].

Kukhniuk, O. & Kotsiuruba, V. (2022). Vykorystannia intehrovanykh zaniat v osvitnomu protsesi pidhotovky likariv [The use of integrated classes in the educational process of training doctors]. Proceedings of the II International Scientific Conference “A Comprehensive Approach to the Modernization of Science: Methods, Models and Multidisciplinarity”, Chernivtsi, pp. 300–302. Available at: https://archive.mcnd.org.ua/index.php/conference-proceeding/article/view/233 (Accessed 29 Dec. 2024). [in Ukrainian].

Snisar, O.A. (2023). Metody strukturuvannia navchalnoi informatsii pid chas vykladannia analitychnoi khimii v maibutnikh farmatsevtiv [Methods of structuring educational information when teaching analytical chemistry to future pharmacists]. Health & Education, Helvetica Publishing Group, No. 3, pp. 157–162. DOI: https://doi.org/10.32782/health-2023.3.26 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-13

Номер

Розділ

Статті