ВИВЧЕНІ УРОКИ ДОСВІДУ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.320331Ключові слова:
професійна військова освіта; система військової освіти; змішане навчання; вивчені уроки досвіду; вищий військовий навчальний заклад.Анотація
У статті розглянуто вивчені уроки застосування змішаного навчання у системі військової освіти. Виявлено, що “навчання будь-коли та в будь-якому місці” засновано передовсім на системному і компетентнісному методологічних підходах.
Проведений аналіз результатів досліджень, теоретичних праць, нормативних вимог свідчить, що змішане навчання у системі професійної військової освіти має як позитивний, так і негативний досвід, врахування уроків якого дасть їх змогу бути більш адаптивною і гнучкою до викликів воєнного стану та інших загроз.
Авторами відзначається першочерговість розв’язання проблеми щодо модернізації системи вищої військової освіти за принципом “випередження” її змісту з урахуванням майбутніх викликів та загроз.
Посилання
Bykov, V. & Shyshkina, M. (2016). Khmarni tekhnolohii yak imperatyv modernizatsii osvitno-naukovoho seredovyshcha vyshchoho navchalnoho zakladu [The cloud computing as imperative of the university education and research environment modernization]. Theory and practice of social systems management, No. 4, pp. 55–70. [in Ukrainian].
Buhaichuk, K.L. (2016). Zmishane navchannia: teoretychnyi analiz ta stratehiia vprovadzhennia v osvitnii protses vyshchykh navchalnykh zakladiv [Blended learning: theoretical analysis and strategy of implementation in educational process of higher educational institutions]. Information Technologies and Learning Tools, Vol. 54, Issue 4, pp. 1–18. [in Ukrainian].
Vorotnykova, I.P. (2015). Zmishani modeli navchannia u pisliadyplomnii pedahohichnii osviti [Blended Learning Models in Postgraduate Pedagogical Education]. Prospective Directions of World Science: Proceedings of the 31st International Scientific-Practical Conference “Innovative Potential of World Science – 21st Century”, Vol. 1. Humanities, pp. 29–31. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S., Hordiichuk, H.B., Konoshevskyi, L.L., Konoshevskyi, O.L., Kusiі, M. I. & Drachuk, M.I. (2023). Zmishane navchannia yak suchasna forma pobudovy navchalnoho protsesu [Blended learning as a modern form of building the educational process]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, Issue 69, pp. 14–35. DOI: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-14-35 [in Ukrainian].
Kukharenko, V.M. (2015). Systemnyi pidkhid do zmishanoho navchannia [Systematic Approach to Blended Learning]. Information Technologies in Education, Issue 24, pp. 53–67. [in Ukrainian].
Miziuk, V.A. (2019). Zmishane navchannia v umovakh suchasnoi paradyhmy osvity [Blended Learning in the Context of the Modern Paradigm of Education]. Scientific Notes of Ternopil National Pedagogical University Named after Volodymyr Hnatiuk. Series: Pedagogy, Issue 2, pp. 110–118. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.14 [in Ukrainian].
Osvita ta Indyvidualna Pidhotovka [Education and Individual Training]. (E&ITD) 075-007. (2021). NATO Strategic Command Joint Directive: Reference Materials. Kyiv, 178 p. [in Ukrainian].
Polozhennia pro osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho protsesu u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh Ministerstva oborony Ukrainy, viiskovykh navchalnykh pidrozdilakh zakladiv vyshchoi osvity, zakladakh fakhovoi peredvyshchoi viiskovoi osvity: nakaz Ministerstva oborony Ukrainy vid 15 liutoho 2024 r. [Regulations on the peculiarities of organizing the educational process in higher military educational institutions of the Ministry of Defense of Ukraine, military training units of higher education institutions, and institutions of professional pre-higher military education: order of the Ministry of Defense of Ukraine dated February 15, 2024]. (2024). No. 120, VR Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0453-24?find=1&text=%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%88%D0%B0#Text (Accessed 30 Dec. 2024). [in Ukrainian].
Pro vnesennia zmin do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 15 Hrudnia 1997 r. № 1410: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 hrudnia 2022 r. [On Amendments to the Resolution No. 1410 of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 15, 1997: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated December 30, 2022]. (2022). No. 1490, VR Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1490-2022-%D0%BF#Text (Accessed 30 Dec. 2024). [in Ukrainian].
Stratehiia Prohramy NATO z Udoskonalennia Viiskovoi Osvity (DEEP) v Chastyni Zabezpechennia Dystantsiinoho Navchannia [NATO’s Defense Education Enhancement Programme (DEEP) strategy for distance learning]. (2021). Tishchenko, M., Gareys, S., Mullis, T., Gavlichek, P. & Petek, B. NATO Military Education Improvement Program (DEEP), 74 p. Available at: https://www.nato.int/nato_static_fl2014/assets/pdf/2023/2/pdf/230208-deep-strategy-for-distance-learni-1.pdf [in Ukrainian].
Shrol, T.S. (2016). Zmishane navchannia yak nova forma orhanizatsii IKT-osvity [Blended learning as new form of organization of ICT education]. Updating the Content, Forms, and Methods of Education and Training in Educational Institutions, Issue 13(1), pp. 166–170. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2016_13(1)_52 [in Ukrainian].
A Better Future. Applying Lessons Learned from Hybrid and Blended Education during the COVID-19 Pandemic (2022). C. Allen, J. Harper, J. Hillison and P. Reeves. Journal of Military Learning. Available at: https://www.armyupress.army.mil/Journals/Journal-of-Military-Learning/Journal-of-Military-Learning-Archives/October-2022/Lessons-Learned/ [in English].
Martin, R.D. (2023). Blended Education at the U.S. Army War College: Adapting to modern learning realities. U.S. Army War College News Archives. Available at: https://www.armywarcollege.edu/News/Archives/14396.pdf [in English].
Retter, L., Eken, M., Palicka, O. & Davies, H. (2024). Blended learning in joint professional military education. Published by the RAND Corporation and King’s College London and Cambridge, UK, Santa Monica, Calif. Available at: https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/research_reports/RRA3400/RRA3491-1/RAND_RRA3491-1.pdf [in English].
Walcutt, J.J. & Schatz, S. (Eds.). (2019). Modernizing Learning: Building the Future Learning Ecosystem. Washington, DC: Government Publishing Office. License: Creative Commons Attribution CC BY 4.0 IGO. 426 p. Available at: https://is.gd/SInKoK [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.