ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.323948Ключові слова:
заклад дошкільної освіти; дошкільники; логічні операції; логіко-математична компетентність; онлайн-ресурси.Анотація
У статті розкрито проблему цифрових технологій як засобу розвитку логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку. Розкрито, що логіко-математична компетентність трактується як інтегральна якість, що включає здатність дошкільника використовувати математичні знання для вирішення практичних і пізнавальних завдань, підтримувати логічні операції (аналіз, синтез, порівняння, класифікація), розміщувати алгоритми вирішення проблеми та оцінювати результати своєї діяльності. Ця компетентність є важливою умовою успішної підготовки дитини. Згідно з науковими дослідженнями, використання цифрових технологій в освітньому процесі позитивно впливає на когнітивний розвиток дітей, забезпечує візуалізацію складних абстрактних понять, активізує їхню пізнавальну діяльність.
Посилання
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Available at:
https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (Accessed 20 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Zhestkova, O. Innovatsiini laifkhaky dlia rozvytku lohiko-matematychnoi kompetentnosti doshkilnykiv [Innovative life hacks for developing logical-mathematical competence of preschoolers]. Available at: http://www.garmoniya.mk.ua/articles/innovaciyni-layfhaky-dlya-rozvytku-logiko-matematychnoyi-kompetentnosti-doshkilnykiv.html (Accessed 20 Feb. 2025). [in Ukrainian].
Zhygailo, O. (2014). Formuvannia matematychnoi kompetentnosti doshkilnykiv zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii [Formation of mathematical competence of preschoolers by means of information and communication technologies]. Collection of scientific papers. Vol. 17 (2), рр. 340–344. [in Ukrainian].
Zaitseva, L. (2008). Formuvannia matematychnoi kompetentnosti starshykh doshkilnykiv [Formation of mathematical competence of older preschoolers]. Methodological manual. Kharkiv, pp. 27–30. [in Ukrainian].
Ishchenko, L. (2019). Formuvannia lohiko-matematychnykh poniat u ditei starshoho doshkilnoho viku [Formation of logico-mathematical concepts in children of older preschool age]. Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University. No. 2, pp. 150–155. [in Ukrainian].
Ishchenko, L., Ryaboshapka, O. & Zhuravko, T. (2024). Teoriia ta metodyka formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u ditei doshkilnoho viku [Theory and methodology of forming elementary mathematical ideas in preschool children]. Teaching-methodical manual for higher education applicants special. 012 Preschool education. Ed. 2nd edition, supplemented and revised. Ministry of Education and Science of Ukraine, Uman State Pedagogical University named after Pavlo Tychyna. Uman, рр. 75–80. [in Ukrainian].
Krutiy, K. & Stetsenko, I. (2018). Alternatyvna prohrama formuvannia kultury inzhenernoho myslennia v doshkilnykiv “STREAM-osvita, abo Stezhynky u Vsesvit” na pershyi kvartal [Alternative program for forming a culture of engineering thinking in preschoolers “STREAM-education, or Paths to the Universe” for the first quarter]. Zaporizhzhia, рр. 18–20. [in Ukrainian].
Melnyk, N., Kutsenko, K. & Petlytska, D. (2013). Teoretychni pidkhody do formuvannia kompiuternoi hramotnosti ditei doshkilnoho viku [Theoretical approaches to the formation of computer literacy of preschool children]. Psychological and pedagogical problems of a rural school. No. 47, рр. 93–100. [in Ukrainian].
Ponimanska, T. (2006). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]. Teaching aids for students of higher educational institutions. Kyiv, рр. 75–80. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.