ВИЯВЛЕННЯ ОЧІКУВАНЬ БАТЬКІВ І УЧНІВ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.324344

Ключові слова:

інформаційно-цифрове середовище; заклад загальної середньої освіти; учасники освітнього процесу; моніторинг; дослідження.

Анотація

У статті розглянуто результати опитування батьків та учнів як учасників освітнього процесу. Проведений аналіз результатів дослідження засвідчив очікування батьків, що удосконалення інформаційно-цифрового середовища відбуватиметься через оновлення матеріально-технічного забезпечення, доступ до інтернету, комунікацію та зворотний зв’язок між усіма учасниками освітнього процесу. Зазначено, що учні очікують оновлення комп’ютерної техніки, забезпечення доступу до інтернету, зміну комунікаційного сервісу з вчителями, використання гаджетів, інтерактивних цифрових інструментів та електронних підручників.

Біографії авторів

Ірина Іванюк

кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник Інституту цифровізації освіти Національної академії педагогічних наук України

Людмила Паращенко

доктор наук з державного управління, професор, директор ЗНЗ “Київський ліцей бізнесу”, професор кафедри управлінських технологій Університету “КРОК”

Посилання

Bykov, V.Y., Ovcharuk, O.V., Ivaniuk, I.V., Pinchuk, O.P. & Galperina, V.O. (2022). Suchasnyi stan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv dlia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v zakladakh zahalnoi serednoi osvity: rezultaty opytuvannia 2022 [The current state of the use of digital tools for organization of distance learning in general secondary education institutions: 2022 results]. Information technologies & teaching tools. No. 90(4), pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.5036 [in Ukrainian].

Obiednannia “Ahentsiia rozvytku osvitnoi polityky” [Association “Educational Policy Development Agency”]. Available at: https://edudevelop.org.ua/ (Accessed 26 Feb. 2025). [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V., Tovkanets, O.S., Pinchuk, O.P., Ivaniuk, I.V., Hrytsenchuk, O.O. & Trykoz, S.V. (2023). Model informatsiino-tsyfrovoho seredovyshcha zakladu zahalnoi serednoi osvity [Model of information and digital environment of general secondary education institution]. Information technologies & teaching tools. No. 95 (3), pp. 41–57. https://doi.org/10.33407/itlt.v95i3.5186 [in Ukrainian].

Tryhub, A., Prokofiev, Ye. & Tovstohan, V. (2025). Innovatsiine osvitnie seredovyshche: tekhnolohichnyi aspekt modeliuvannia. [Innovative educational environment: technological aspect of modeling]. Youth & market. No. 1 (233), pp. 129–135. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322606 [in Ukrainian].

Addi-Raccah, A., Amar, J. & Ashwal, Y. (2018). Schools’ influence on their environment: The parents’ perspective. Educational Management Administration & Leadership. No. 46 (5). pp. 782–799. DOI: https://doi.org/10.1177/1741143217707521 [in English].

European Commission: Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture. (2024). International Computer and Information Literacy Study (ICILS) in Europe, 2023 – Main findings and educational policy implications. Publications Office of the European Union. Available at: https://data.europa.eu/doi/10.2766/5221263 (Accessed 26 Feb. 2025). [in English].

Goodall, J. (2017). Learning-centered parental engagement: Freire reimagined. Educational Review. No. 70(3), pp. 1–19. DOI: https://doi.org/10.1080/00131911.2017.1358697 [in English].

Morning Consult (2023). The public, parents, and K-12 Education. A National Polling Report. Available at: https://edchoice.morningconsultintelligence.com/assets/317065.pdf (Accessed 26 Feb. 2025). [in English].

Naz, L.H., Zafar, J.M. & Ullah, N. (2024). Effectiveness of Monitoring and Evaluation System in Improving Educational Facilities at Secondary School Level in Punjab (Pakistan). Journal of Asian Development Studies. No. 13 (3), pp. 175–191. DOI: https://doi.org/10.62345/jads.2024.13.3.15 [in English].

Rohatgi, A., Bundsgaard, J. & Hatlevik, O.E. (2020). Digital Inclusion in Norwegian and Danish Schools – Analysing Variation in Teachers’ Collaboration, Attitudes, ICT Use and Students’ ICT Literacy. In: Frones T.S., Pettersen A., Radišić J., Buchholtz N. (Eds.). Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-61648-9_6 [in English].

Ovcharuk, O., Ivaniuk, I. & Leshchenko, M. (2023). Impact of school lockdown on access to online instruction during the war in Ukraine. European Journal of Education: Research, Development and Policies. No. 4 (58), pp. 561–574. DOI: https://doi.org/10.1111/ejed.12589 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-13

Номер

Розділ

Статті