THE ADVANTAGES OF USING EMBODIED LEARNING TECHNOLOGY TO IMPROVE PHONETIC SKILLS IN ENGLISH COMPARED TO TRADITIONAL TEACHING METHODS

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332552

Ключові слова:

втілене навчання; фонетичні навички; викладання англійської мови; доповнена реальність; тренування вимови; освітні технології.

Анотація

У поданій статті розглядаються переваги технології втіленого навчання для покращення фонетичних навичок з англійської мови порівняно з традиційними методами. Втілене навчання враховує взаємозв’язок тіла, розуму та навколишнього середовища у процесі навчання через складну взаємодію нервової системи, фізичних відчуттів та рухової активності.

Дослідження проводилося серед викладачів та студентів Бердянського державного педагогічного університету та КЗ “Харківська гуманітарно-педагогічна академія”, залучивши 3 викладача та 18 студентів, які використовували AR-додатки для вивчення англійської фонетики (Mondly AR, ELSA Speak, Speechling та інші).

Результати показали, що 78 % викладачів відзначили значне прискорення формування вимови, а 85 % студентів вважали AR-додатки більш зрозумілими та цікавими. Усі 18 студентів продемонстрували значний прогрес у вимові проблемних звуків, повністю виправивши типові помилки українських студентів: оглушення дзвінких приголосних у кінці слів, заміну міжзубних звуків та неправильну вимову /w/.

Дослідження встановило, що фонетичні навички, набуті через втілене навчання, є значно стабільнішими довгостроково завдяки створенню глибших нейронних зв'язків через багатосенсорне залучення. Комбінування традиційних підходів з сучасними AR-технологіями забезпечує оптимальні результати для розвитку англійських фонетичних навичок.

Біографії авторів

Oksana Dubrova

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету

Iryna Shkola

кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов і методики викладання Бердянського державного педагогічного університету

Violetta Panchenko

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної філології Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської міської ради

Посилання

Casasanto, D. & Jasmin, K. (2012). The Hands of Time: Temporal gestures in English speakers. Cognitive Linguistics, No. 23(4), рр. 643–674.

Chen, Y., Wang, L. & Li, M. (2024). Exploring the impact of artificial intelligence application in personalized learning environments: thematic analysis of undergraduates’ perceptions in China. Humanities and Social Sciences Communications, No. 11, p. 4168. Available at: https://www.nature.com/articles/s41599-024-04168-x.

Claxton, G.L. (2015). Intelligence in the Flesh: Why Your Mind Needs Your Body Much More Than It Thinks. Yale University Press: London and New Haven CT. 331 p.

Dewey, J. (1916). Democracy and Education. Available at: https://nsee.memberclicks.net/assets/docs/KnowledgeCenter/BuildingExpEduc/BooksReports/10.%20democracy%20and%20education%20by%20dewey.pdf (Accessed 22 Apr. 2025).

Dewey, J. (1938). Experience and Education. Available at: https://www.schoolofeducators.com/wp-content/uploads/2011/12/EXPERIENCE-EDUCATION-JOHN-DEWEY.pdf (дата звернення 22 Apr. 2025).

Dubrova, O.V., Khalabuzar, O.A. & Shkola, I.V. (2025). Digital Tools for Improving Phonetic Skills in English: Critical Analysis and Methodology of Use. Bulletin of Science and Education (Series “Philology”, Series “Pedagogy”, Series “Sociology”, Series “Culture and Art”, Series “History and Archaeology”). No. 4(34), С. 78–91.

Gallagher, S. (2005). How the Body Shapes the Mind. Oxford University Press. 284 p.

Glenberg, A. (1997). What memory is for. Available at: http://www.macdorman.com/kfm/writings/pubs/MacDorman1997MemoryMustAlsoMeshAffectBBS.pdf (Accessed 22 Apr.2025).

Johnson-Glenberg, M.C., Wencheng, F., Liu, C. & Amador, Y.C. (2023). Embodied Mixed Reality with Passive Haptics in STEM Education: Randomized Control Study with Chemistry Titration. Available at: https://www.researchgate.net/publication/372188281_Embodied_Mixed_Reality_with_Passive_Haptics_in_STEM_Education_Randomized_Control_Study_with_Chemistry_Titration (Accessed 22 Apr. 2025).

Kısa, Y.D., Goldin-Meadow, S. & Casasanto, D. (2024). Gesturing during disfluent speech: A pragmatic account. Cognition. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cognition.2024.105855.

Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors We Live By. Available at: https://www.textosenlinea.com.ar/libros/Lakoff%20y%20Johnson%20-%20Metaphors%20We%20Live%20By%20-%201980.pdf (Accessed 22 Apr. 2025).

Macedonia, M. (2019). Embodied Learning: Why at School the Mind Needs the. Available at: Body. https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2019.02098/full (Accessed 22 Apr. 2025).

Nathan M.J. (2022). Foundations of Embodied Learning: A Paradigm for Education. Routledge.

Pfeifer, R., & Bongard, J. (2007). How the Body Shapes the Way We Think: A New View of Intelligence. Available at: http://www.communicationcache.com/uploads/1/0/8/8/10887248/mit.press.how.the.body.shapes.the.way.we.think.a.new.view.of.intelligence.nov.2006.pdf (Accessed 22 Apr. 2025).

Rizzolatti, G. & Sinigaglia, C. (2008). Mirrors in the Brain: How Our Minds Share Actions and Emotions. Available at: https://www.researchgate.net/publication/256195908_Mirrors_in_the_Brain_How_Our_Minds_Share_Actions_Emotions (Accessed 22 Apr. 2025).

Shapiro, L. & Stolz, S.A. (2019). Embodied cognition and its significance for education. Available at: https://www.researchgate.net/publication/330027453_Embodied_cognition_and_its_significance_for_education (Accessed 22 Apr. 2025).

Sian Beilock. (2015). How the Body Knows Its Mind. Available at: https://books.google.pl/books?id=x9cGBgAAQBAJ&printsec=front_cover&redir_esc=y (Accessed 22 Apr. 2025).

Varela, F., Thompson, E. & Rosch, E. (2017). The Embodied Mind, revised edition: Cognitive Science and Human Experience. Mit Press. Paperback – Illustrated, January 13, 2017. 388 рр.

Zhang, X., Sun, J. & Deng, Y. (2024). Crafting personalized learning paths with AI for lifelong learning: a systematic literature review. Frontiers in Education, No. 9, Available at: https://www.frontiersin.org/journals/education/articles/10.3389/feduc.2024.1424386/full (Accessed 22 Apr. 2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-03

Номер

Розділ

Статті