РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕРАКТИВНИХ СТРАТЕГІЙ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.332873Ключові слова:
інтерактивні стратегії; стратегії навчання; студенти філологічних спеціальностей; фахова підготовка; філологічні дисципліни; методика викладання; освітні онлайн ресурси.Анотація
У статті висвітлено особливості реалізації інтерактивних стратегій фахової підготовки студентів філологічних спеціальностей крізь призму психолого-педагогічних аспектів. Окреслено значення інтерактивного навчання для розвитку професійної компетентності, підвищення мотивації та активізації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх філологів. Розглянуто роль викладача в створенні сприятливого освітнього (навчального) середовища та впровадженні сучасних інтерактивних методів навчання. Визначено ефективні підходи, що сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців-філологів.
Посилання
Arіstova, N. (2015). Formuvannia motyvatsii vyvchennia inozemnoi movy u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv: monohrafiia [Formation of Motivation of Learning a Foreign Language among the Students of Higher Education Institutions]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].
Aristova, N. (2017). Formuvannia profesiinoi subiektnosti maibutnikh filolohiv: teoriia i praktyka: monohrafiia [Formation of future philologists’ professional agency: theory and practice: monograph]. Kyiv, 400 p. [in Ukrainian].
Aristova, N. & Mahovich I. (2023). GeymIfikatsIya yak zasib pidvischennya motivatsiyi navchannya studentiv komp’yuternih spetsialnostey [Gamification as a means of increasing the motivation of computer science students.]. Svit didaktiki: didaktika v suchasnomu sviti : zb. mater. II Mizhnar. nauk.-prakt. konf. – The world of didactics: didactics in the modern world: collection of materials from the II International Scientific and Practical Conference, pp. 201–204. [in Ukrainian].
Gagina, N. & Los, O. (2022). Rozvitok inshomovnoyi komunikativnoyi kompetentnosti studentiv filologichnih spetsialnostey metodami aktivnogo navchannya [Development of foreign language communicative competence of philology students by means of active learning methods]. Scientific Notes of the National University “Ostrozka Akademiya”. “Philology Series”. No. 16(84). pp. 94–98. [in Ukrainian].
Zavalevska, O. (2009). Interaktivni metodi formuvannya profesiynogo samousvidomlennya maybutnih fahivtsiv vischih navchalnih zakladiv [Usage of interactive methods in education as a pedagogical requirement for formation of future specialists’ professional self-consciousness]. Science and education. No. 7. pp. 68–71. [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Bondarchuk, Y. (2024). Poniatiino-katehoriine pole psykholohopedahohichnoi problemy stratehizatsii inshomovnoi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity. [Conceptual and categorical field of the psychological and pedagogical problem of strategizing the foreign language teaching of university students]. Youth & market, No. 3/223, pp. 35–40. [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Havrylenko, A. (2015). Dydaktychni umovy formuvannia indyvidualnykh stratehii navchannia studentiv filolohichnykh spetsialnostei [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philological specialities]. Youth & market, No. 11 (166). pp. 28–32. [in Ukrainian].
Malikhin, O.V. & Halla, A.O. (2016). Sutytnist’ fenomenu stratehiyi navchannya u fakhoviy pidgotovtsi studentiv filolohichnykh spetsialnostey [The phenomenon “learning styles” in professional training of philology students]. Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical Sciences Series. No. 133, pp. 120–123. [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Demchuk, O. (2024). Psykholohodydaktychnyi alhorytm indyvidualizatsii navchalno-piznavalnoi diialnosti studentiv v umovakh zmishanoho navchannia [Psychological and didactic algorithm for individualization of educational and cognitive activity of students in conditions of blended learning]. Ukrainian Pedagogical Journal, No.1, pp. 45–52. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-1-45-52. [in Ukrainian].
Malykhin, O. & Yarmolchuk, T. (2020). Aktualni stratehii navchannia u profesiinii pidhotovtsi fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii [Topical strategies in the professional training for information technologies specialists]. Information Technologies and Learning Tools, No. 76(2), pp. 43–57. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.2682. [in Ukrainian].
Pometun, O.I. & Pirozhenko, L.V. (2003). Suchasniy urok: InteraktivnI tehnologivi navchannya: nauk.-metod. posib. [Modern lesson: interactive teaching technologies: scientific and methodological manual]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].
Topuzov, O., Malihin, O. & Opalyuk, T. (2018). Pedagogichna maysternist: rozvitok profesiyno-pedagogichnoyi adaptivnosti ta sotsialnoyi refleksiyi maybutnogo vchitelya: navch. posib. [Pedagogical mastery: development of professional and pedagogical adaptability and social reflection of the future teacher: a textbook]. 292 p. [in Ukrainian].
Hazaymeh, W.A. & Alomery, M.K. (2022). The effectiveness of visual mind mapping strategy for improving English language learners’ critical thinking skills and reading ability. European Journal of Educational Research. No.11(1). pp. 141–150. DOI: https://doi.org/10.12973/eu-jer.11.1.141. [in English].
Nair, V. & Yunus, M.M. (2021). A Systematic Review of Digital Storytelling in Improving Speaking Skills. Sustainability. No.13 (17), 9829. pp. 3–15. DOI: https://doi.org/10.3390/su13179829. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.