КОНЦЕРТ ДЛЯ КЛАРНЕТА З ОРКЕСТРОМ № 1 F-MOLL, OP. 73 К. М. ВЕБЕРА: СИМВОЛІКА, ТЕМБР І ВИКОНАВСЬКЕ СЦЕНІЧНЕ МИСЛЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.333866

Ключові слова:

кларнет; Карл Марія фон Вебер; концерт; сценічне мислення; темброва драматургія; романтизм; інтерпретація.

Анотація

У статті досліджується “Концерт для кларнета з оркестром № 1 f-moll, op. 73” К. М. Вебера як художній текст із розгорнутою музичною драматургією, у якому кларнет виступає як персоніфікований музичний герой. Основна увага зосереджена на виражальних засобах, тембровій символіці, структурній побудові твору та сучасних виконавських інтерпретаціях. Аналіз проводиться у міждисциплінарному аспекті: музикознавчому, семіотичному, сценічно-виконавському. Визначено моделі сценічного мислення у партії соліста та роль кларнета як провідника емоційної трансформації слухача.

Біографія автора

Максим Назарій

творчий аспірант кафедри духових та ударних інструментів Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка

Посилання

Turianskyi, Y. (2019). Klarnet u muzychnii kulturi doby romantyzmu [Clarinet in the Musical Culture of the Romantic Era]. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii “Muzychne mystetstvo: tradytsii ta innovatsii” – Proceedings of the Scientific-Practical Conference “Musical Art: Traditions and Innovations”. Kharkiv, pp. 102–108. [in Ukrainian].

Titarov, M. (2023). Klarnetovyi kvintet u tvorchosti Karla Marii fon Vebera [Clarinet Quintet in the Works of Carl Maria von Weber]. Scientific Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series “Musicology”. Issue 1. pp. 45–52. [in Ukrainian].

Teplytska, A. (2018). Naukovo-teoretychnyi aspekt profesiinoi kompetentnosti: ukrainska naukova shkola [Scientific and Theoretical Aspect of Professional Competence: Ukrainian Scientific School]. Youth & market. No. 10 (165). pp. 41–46. [in Ukrainian].

Hanslick, E. (1854). On the Musically Beautiful. Leipzig, pp. 112–118. [in English].

Adorno, T. (1981). Introduction to the Sociology of Music. London, pp. 75–82. [in English].

Hoeprich, E. (2008). The Clarinet. New Haven & London: Yale University Press, pp. 221–227. [in English].

Weston, P. (1992). Clarinet Virtuosi of the Past. Oxford: Oxford University Press, pp. 56–61. [in English].

Resner, L. (1997). Carl Maria von Weber: Clarinet Concertos. Bärenreiter, pp. 34–49. [in English].

Hilde, B. (2001). Psychology of Musical Performance. Berlin, pp. 89–94. [in English].

Brennan, J., Williams, R., Harris, R., & McNamara, D. (1997). An Institutional Approach to Quality Audit. Studies in Higher Education. Vol. 22, No. 2. pp. 173–186. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-03

Номер

Розділ

Статті