КОНЦЕРТ ДЛЯ КЛАРНЕТА З ОРКЕСТРОМ № 1 F-MOLL, OP. 73 К. М. ВЕБЕРА: СИМВОЛІКА, ТЕМБР І ВИКОНАВСЬКЕ СЦЕНІЧНЕ МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.333866Ключові слова:
кларнет; Карл Марія фон Вебер; концерт; сценічне мислення; темброва драматургія; романтизм; інтерпретація.Анотація
У статті досліджується “Концерт для кларнета з оркестром № 1 f-moll, op. 73” К. М. Вебера як художній текст із розгорнутою музичною драматургією, у якому кларнет виступає як персоніфікований музичний герой. Основна увага зосереджена на виражальних засобах, тембровій символіці, структурній побудові твору та сучасних виконавських інтерпретаціях. Аналіз проводиться у міждисциплінарному аспекті: музикознавчому, семіотичному, сценічно-виконавському. Визначено моделі сценічного мислення у партії соліста та роль кларнета як провідника емоційної трансформації слухача.
Посилання
Turianskyi, Y. (2019). Klarnet u muzychnii kulturi doby romantyzmu [Clarinet in the Musical Culture of the Romantic Era]. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii “Muzychne mystetstvo: tradytsii ta innovatsii” – Proceedings of the Scientific-Practical Conference “Musical Art: Traditions and Innovations”. Kharkiv, pp. 102–108. [in Ukrainian].
Titarov, M. (2023). Klarnetovyi kvintet u tvorchosti Karla Marii fon Vebera [Clarinet Quintet in the Works of Carl Maria von Weber]. Scientific Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series “Musicology”. Issue 1. pp. 45–52. [in Ukrainian].
Teplytska, A. (2018). Naukovo-teoretychnyi aspekt profesiinoi kompetentnosti: ukrainska naukova shkola [Scientific and Theoretical Aspect of Professional Competence: Ukrainian Scientific School]. Youth & market. No. 10 (165). pp. 41–46. [in Ukrainian].
Hanslick, E. (1854). On the Musically Beautiful. Leipzig, pp. 112–118. [in English].
Adorno, T. (1981). Introduction to the Sociology of Music. London, pp. 75–82. [in English].
Hoeprich, E. (2008). The Clarinet. New Haven & London: Yale University Press, pp. 221–227. [in English].
Weston, P. (1992). Clarinet Virtuosi of the Past. Oxford: Oxford University Press, pp. 56–61. [in English].
Resner, L. (1997). Carl Maria von Weber: Clarinet Concertos. Bärenreiter, pp. 34–49. [in English].
Hilde, B. (2001). Psychology of Musical Performance. Berlin, pp. 89–94. [in English].
Brennan, J., Williams, R., Harris, R., & McNamara, D. (1997). An Institutional Approach to Quality Audit. Studies in Higher Education. Vol. 22, No. 2. pp. 173–186. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.