ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ОСВІТИ: ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ ПРО ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА У СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.334714

Ключові слова:

інноваційні технології; технології виробництва; інтегровані уроки; STEM-освіта; кейс-метод; цифрові технології; методи навчання; сучасні методи навчання.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню інноваційного підходу до навчання старшокласників у контексті формування знань про сучасні технології виробництва. Здійснено комплексне дослідження інноваційного підходу до навчання старшокласників у контексті формування знань про сучасні технології виробництва. Проаналізовано традиційні методи навчання – лекції, лабораторні роботи, екскурсії та виробничу практику – та визначено їхні можливості й обмеження у сучасному освітньому просторі. Запропоновано практичні рекомендації щодо оновлення змісту навчальних програм, створення STEM-лабораторій, підвищення кваліфікації педагогів та залучення експертів до навчального процесу.

Біографії авторів

Сергій Хоменко

аспірант кафедри технологічної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Ольга Трегуб

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Vasylyeva, O.A. (2022). STEM-osvita v konteksti osvitnoi reformy: dosvid vprovadzhennia [STEM education in the context of educational reform: Implementation experience]. Educational Space of Ukraine, No. (2)105, pp. 46–50. [in Ukrainian].

Havrylenko, K.M. (2020). Novi vyklyky dystantsiinoho navchannia [New challenges of distance learning]. Pedagogical Sciences, No. 93, Section 6: Modern Pedagogical Technologies. [in Ukrainian].

Huz, K.V. (2019). Innovatsiini tekhnolohii v zahalnii serednii osviti [Innovative technologies in general secondary education]. Chernihiv, 240 p. [in Ukrainian].

Zyazyun, I.A. (2005). Pedahohichni tekhnolohii u suchasnii osviti [Pedagogical technologies in modern education]. Kyiv, 312 p. [in Ukrainian].

Klebcha, O.A. & Kolesnikova, N.M. (2022). Vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii dlia formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv [Using innovative technologies to develop students’ key competencies]. Kramatorsk, 134 p. [in Ukrainian].

Kozlovska, L.O. (2021). Efektyvnist keis-metodiv u vyvchenni tekhnolohii [Efficiency of case methods in studying technologies]. Vocational and Technical Education, No. 1, pp. 28–34. [in Ukrainian].

Maksyutov, A.O. (2023). Osnovy tekhnolohii vyrobnytstva [Fundamentals of production technologies]. A textbook. Uman, 165 p. [in Ukrainian].

Ovchatova, A.P. (2021). Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia STEM-osvity v Ukraini [Problems and prospects of STEM education implementation in Ukraine]. Scientific Journal “Discourse”, No. 3(57). pp. 35–43 [in Ukrainian].

Tutashynskyi, V.I. (2021). Tekhnolohii suchasnoho vyrobnytstva [Modern production technologies]. A textbook. Kyiv, 155 p. [in Ukrainian].

Shyshkina, M.P. & Lytvynova, S.H. (2020). Tsyfrovi instrumenty u navchanni: suchasni vyklyky [Digital tools in education: Contemporary challenges]. Kyiv, 178 p. [in Ukrainian].

Goland, J. (2013). Career Development Theory: A Systems Perspective. Boston, 408 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-03

Номер

Розділ

Статті