STRATEGIC FRAMEWORK FOR TRAINING 21st-CENTURY PHYSICIANS: A MULTIDIMENSIONAL AND COMPETENCY-BASED APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.339609Ключові слова:
майбутні лікарі; стратегічна структура; глобальні перспективи охорони здоров’я; модернізація медичної освіти.Анотація
У статті пропонується стратегічна основа для реінжинірингу медичної освіти відповідно до сучасних імперативів охорони здоров’я. Беручи до уваги педагогічні принципи, котрі базуються на доказах, та спираючись на передовий світовий досвід, ця основа об’єднує технологічну інтеграцію, оцінювання на основі компетенцій, міжпрофесійну освіту та орієнтований на пацієнта підхід.
Підготовка лікарів XXI ст. вимагає зміни парадигми від традиційних дидактичних моделей та динамічної, міждисциплінарної чи компетентнісної освітньої структури. Інтегруючи ранній клінічний досвід, передові технології моделювання, цифрові інструменти та глобальні перспективи охорони здоров’я, сучасна медична освіта повинна цілісно розвивати як технічні, так і гуманістичні компетенції. Підкреслюючи етичну чесність, культурну компетентність, дослідницьку грамотність та благополуччя лікарів, цей багатогранний підхід забезпечує виховання адаптивних, співчутливих та прогресивних клініцистів, здатних орієнтуватися в складнощах сучасних систем охорони здоров’я та задовольняти потреби різних груп пацієнтів.
Посилання
Isayeva, O.S. (2017). Znachushchist sotsialno-humanitarnoyi pidhotovky u medychnykh vyshakh [The Importance of Social and Humanitarian Training in Medical Universities. Collection of Scientific Papers “Pedagogy and Psychology”]. Kharkiv, No. 57. pp. 93–101. DOI: https://doi.org/ 10.5281/zenodo.843227 [in Ukrainian].
Agnihotri, G. (2019). Competency based curriculum can introduce incompetency – A call for critical introspection to prevent reckless implementation. Edorium J Anat Embryo, 6: DOI: 10.5348/100026A04GA2019ED [in English].
Frank, J., Karpinski, J., Sherbino, J., et al. (2024). Competence By Design: a transformational national model of time-variable competency-based postgraduate medical education. Journal of the Netherlands. 13(1): 201–223. DOI: 10.5334/ pme.1096 [in English].
Mehreen B Hunter, Fatai Ogunlayi, John Middleton, Neil Squires. (2023). Strengthening capacity through competency-based education and training to deliver the essential public health functions: reflection on roadmap to build public health workforce: BMJ Global Health. 8. DOI: https://doi.org/ 10.1136/bmjgh-2022-011310 [in English].
Kimberly L. Mace, Cailee E. Welch Bacon. (2019). The Future of Health Professions Education: Considerations for Competency-Based Education in Athletic Training. Athletic Training Education Journal. 14(3): 215–222. DOI: https://doi.org/10.4085/1403215[in English].
Advani, A., Mergenthaler, J. (2024). From competencies to strengths: exploring the role of character strengths in developing twenty-first century-ready leaders: a strengths-based approach. Discov Psychol 4(95). DOI: https://doi.org/10.1007/s44202-024-00206-6 [in English].
Holmboe, E.S. (2021). The Transformational Path Ahead: Competency-Based Medical Education in Family Medicine. Fam Med. 53(7): 583–589. DOI: https://doi.org/ 10.22454/FamMed.2021.296914. [in English].
Conway, N., Chisholm, O. (2024). Building a Competency Framework to Integrate Inter-disciplinary Precision Medicine Capabilities into the Medical Technology and Pharmaceutical Industry. The Innov Regul Sci. 58: 567–577. DOI: https://doi.org/10.1007/s43441-024-00626-5 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.