ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ФАХІВЦЯ ТЕХНОЛОГІЙ: ПАРТНЕРСТВО ТА ЙОГО ВИДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.339669

Ключові слова:

партнерство; професійне становлення; менторство; коучинг; професійний розвиток; професійні компетентності; професійні спільноти; публічно-приватне партнерство; обмін досвідом; технологічна освіта.

Анотація

У статті розглядається роль партнерства у розвитку професійного становлення особистості як складного і динамічного процесу формування професійної ідентичності. Проаналізовано поняття професійного становлення, його етапи та фактори, що впливають на професійний розвиток. Особлива увага приділена формам партнерства у професійному контексті, типам партнерських взаємодій та принципам ефективної співпраці. Окремо висвітлено роль менторства, коучингу та обміну досвідом у підвищенні професійних компетентностей. У практичній частині наведено приклади успішних партнерських ініціатив, а також описано основні виклики, з якими стикаються партнери. У висновках запропоновано рекомендації щодо формування ефективних партнерських відносин як стратегії сталого професійного розвитку.

Біографії авторів

Віталіна Лопушняк

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти кафедри теорії та методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Юлія Срібна

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету технологій та дизайну Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Валентина Титаренко

доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та методики технологічної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Посилання

Bondarenko, V.H. (2018). Etapy profesiinoho stanovlennia molodoho spetsialista [Stages of professional development of a young specialist]. Psychology of development. No. 3. pp. 77–83. [in Ukrainian].

Kravchenko, N.M. (2019). Sotsialne seredovyshche yak chynnyk profesiinoho stanovlennia [Social environment as a factor of professional development]. Pedagogical science. Vol. 2. pp. 112–118. [in Ukrainian].

Melnyk, S.O. (2021). Vplyv sotsialnykh ta osobystisnykh faktoriv na profesiinyi rozvytok [The influence of social and personal factors on professional development]. Psychology and education. Vol. 4. pp. 55–62. [in Ukrainian].

Ponomarenko, O.P. (2017). Profesiine stanovlennia osobystosti: teoretychni zasady [Professional formation of personality: theoretical principles]. Psychology and society. No. 1. pp. 45–58. [in Ukrainian].

Khomyn, I.V. (2019). Psykholohichni aspekty profesiinoho rozvytku [Psychological aspects of professional development]. Psychological foundations of personality development: monograph. (Ed.). V.Y. Bocheliuk. Zaporizhzhia, Vol. 6. pp. 98–105. [in Ukrainian].

Chernysh, L.V. (2016). Motyvatsiini chynnyky profesiinoho zrostannia [Motivational factors of professional growth]. Psychology of work. No. 2. pp. 34–40. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-03

Номер

Розділ

Статті