ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ АКТОРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.339671Ключові слова:
модель; формування; акторські якості; майбутні учителі технологій; засоби; театральна педагогіка.Анотація
У статті розглядається доцільність розвитку педагогічної креативності вчителів технологій на засадах театральної педагогіки. Мета дослідження полягає в дослідно-експериментальній перевірці ефективності спроєктованої нами педагогічної моделі формування акторських якостей майбутніх учителів технологій засобами театральної педагогіки за п’ятьма критеріями з використанням експериментальних факторів (навчального змістового модуля, методів, організаційних форм та засобів театральної педагогіки) формування якостей цього виду та трьома етапами (когнітивним, індивідуалізації та педагогічної майстерності). Значущість результатів формувального педагогічного експерименту довела науково-педагогічну ефективність спроєктованої нами педагогічної моделі формування акторських якостей майбутніх учителів технологій засобами театральної педагогіки.
Посилання
Abramyan, V. (1996). Teatralna pedahohika: navch. posib. dlya stud. vuziv [Theater pedagogy: a teaching aid for university students]. Kyiv, 224 p. [in Ukrainian].
Brekht, B. (1977). Pro mystetstvo teatru: zbirnyk [On the Art of Theatre: Collection]. (Ed.). O.S. Chyrkova. Kyiv, 365 p. [in Ukrainian].
Zorya, O.M. (2024). Navchalna prohrama zmistovoho modulya “Zasoby teatralnoyi pedahohiky v profesiyno-pedahohichniy diyalnosti vchytelya tekhnolohiy” pidhotovky zdobuvachiv osvitnoho stupenya “bakalavr” za spetsialnistyu 014.10 Serednya osvita (Trudove navchannya ta tekhnolohiyi) [Curriculum of the content module “Means of theater pedagogy in the professional and pedagogical activity of a technology teacher” for the training of applicants for the educational degree “bachelor” in the specialty 014.10 Secondary education (Labor training and technologies)]. Poltava, 9 p. [in Ukrainian].
Zorya, O.M. (2024). Formuvannya aktorskykh yakostey maybutnikh uchyteliv tekhnolohiy zasobamy teatralnoyi pedahohiky : metodychni rekomendatsiyi [Formation of acting qualities of future technology teachers by means of theatrical pedagogy: methodological recommendations]. Poltava, 19 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk, Ye.O. (2024). Formuvannya v uchniv 5–9 klasiv kulturnoyi kompetentnosti zasobamy teatralnoyi pedahohiky u protsesi trudovoho navchannya [Formation of cultural competence in students of grades 5–9 by means of theatrical pedagogy in the process of labor training]. Doctor’s thesis. Poltava, 273 p. [in Ukrainian].
Kurbas, L. (1988). Berezil: iz tvorchoyi spadshchyny [Berezil: from the creative heritage]. Upor. i prym. M. Labinskoho, peredm. Yu. Boboshka. Kyiv, 518 p. [in Ukrainian].
Makarenko, A.S. (1977). Teatr [Theater]. Pedagogical poem. Kyiv, 508 p. [in Ukrainian].
Myropolska, N.Ye. (1990). Shkilnyi teatr. Uchora, sohodni…Zavtra? Teatr v shkoli : knyha dlya vchytelya [School theater. Yesterday, today…Tomorrow? Theater at school: a book for teachers]. (Ed.). N.Ye. Myropolska. Kyiv, pp. 3–15 [in Ukrainian].
Pedahohichna maysternist (2008). [Pedagogical skills: textbook]. (Ed.). I. A. Zyazyu. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].
Pushkar, N.A. Zasoby teatralnoi pedahohiky u navchanni ta vykhovanni ditey z osoblyvymy potrebamy [Means of theatrical pedagogy in the teaching and upbringing of children with special needs]. Available at: https://pushkarnatalia.jimdo.com/блог (Accessed 20 Apr. 2025) [in Ukrainian].
Sereda, N.V. Elementy teatralnoi pedahohiky u formuvanni pedahohichnoyi maysternosti [Elements of theatrical pedagogy in the formation of pedagogical skills]. Available at: https://www.kpi.kharkov.ua/archive/Наукова_періодика/Tipuss/2011_2/Sereda.pdf (Accessed 19 May 2025) [in Ukrainian].
Tsebriy, I. & Holovashych, E. (2005). Osnovni formy orhanizatsiyi zanyat teatralnoyi osvity serednovichnoi doby u systemi zahalnoi shkilnoi osvity [The main forms of organizing classes in medieval theater education in the system of general school education]. Continuing professional education: theory and practice. Vol. 2. pp. 84–90. [in Ukrainian].
Maley, A. & Duff, A. (2013). Drama Techniques. Cambridge, 258 p. [in English].
McCrosky, J.P. (1970). Measures ofcommunication-bound anxiety. Speech Monographs. pp. 269–277. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.